کد خبر 248135
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

هواشناسی اعلام کرد:

هوای مازندران بر مدار ۲۹ درجه

هوای مازندران بر مدار ۲۹ درجه

هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی از امروز یکشنبه تا اوایل هفته آینده، پیش‌بینی کرد میانگین دمای هوای این استان در آخرین روزهای منتهی به هفته جاری به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ با استقرار سامانه پایداری جوی از امروز تا هفته آینده، دمای هوا نیز در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای و همچنین مناطق کوهستانی روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از روز دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر و شب آسمان مازندران ابری و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

با استقرار سامانه پایدار جوی و روند افزایشی دما به ویژه در روزهای منتهی به آخر هفته جاری، میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۰ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز از ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۲۴ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۱ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز پنجشنبه بین ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران طی امروز و فردا دوشنبه صاف تا نیمه ابری و از شامگاه دوشنبه و روز سه‌شنبه نیز در مناطق ساحلی و جلگه ای صاف تا نیمه ابری و در ارتفاعات نیز نیمه ابری، در برخی ساعات با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. 

وضعیت آب و هوای مازندران در روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما، روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم و در روز شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری و با تداوم هوای گرم همراه خواهد بود.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با کوج کوتاه پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha