کد خبر 248095
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

زاده‌کمند در نشست خبری مطرح کرد؛

آموزش‌های مهارتی به ۲۳۲۰۰۰ نفر از کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۲/ پرداخت وام مهارت آموزی به تمام کارکنان وظیفه

آموزش‌های مهارتی به ۲۳۲۰۰۰ نفر از کارکنان وظیفه در سال ۱۴۰۲/ پرداخت وام مهارت آموزی به تمام کارکنان وظیفه

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح از آموزش ۲۳۲۰۰۰ نفر از کارکنان وظیفه خبر داد. 

 به گزارش خبرنگار اجتماعی سیاسی حیات،  سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک پیروزی رزمندگان کشور در عملیات وعده صادق و درود بر شهدای جبهه مقاومت،  سردار قاسم سلیمانی،  زاهدی، شهید طهرانی پدر موشکی کشور همچنین ابو مهدی المهندس،  اظهار کرد: ترویج فرهنگ مهارتی یکی از برنامه های ما در سال گذشته بوده و در این خصوص به موفقیت نسبی دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و در بین کارکنان وظیفه بیشتر از گذشته ارتقا پیدا کند. کسب مهارت‌های تخصصی یکی از گام‌های مهم در زمینه جهش تولید است و رهبری در جلسه‌ای فرمودند که مهارت‌ها باید آموزش داده شود زیرا جوانان تمایل به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در سال گذشته تمام سازمان های نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اقدامات لازم را انجام و ۲۳۲۰۰۰ نفر از کارکنان وظیفه در بدو ورود تحت پوشش آموزش های پنجگانه بودند. در سال گذشته هم، ۲۵۰۰ مجتمع مهارت آموزی را در نیروهای مسلح راه‌اندازی کرده و هر سال به این مراکز اضافه می‌شود.  

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح  ادامه داد: استانداردسازی محیط‌های مهارت آموزی در دستور کار است و ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای وام اشتغال کارکنان وظیفه پیش‌بینی شده و ۴۳۰۰۰ نفر برای استفاده از این تسهیلات ثبت‌نام کرده و بودجه پیش‌بینی شده برای ۱۱۲۰۰ نفر در انتظار دریافت وام بوده که بیش از ۴۰۰۰ نفر وام را دریافت و بقیه تا پایان خردادماه این تسهیلات را دریافت خواهند کرد. 

وی تاکید کرد: شیوه‌نامه اجرایی مشوق‌ها در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شده که در این خصوص ۹ مشوق برای کارکنان وظیفه پیش بینی شده است و مشوق‌ها در چهار گروه تقسیم‌بندی شده‌اند. همچنین تا پایان سال ۳۵ درصد از افراد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند. 

زاده‌کمند تاکید کرد: کارکنانی که گواهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را اخذ کرده مشمول این مشوق‌ها هستند و سامانه ثبت مشوق‌ها طراحی و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه ثبت‌نام در سایت سخا به‌صورت رسمی شروع خواهد شد. 

وی با بیان اینکه برای چهار برنامه راهبردی، ۳۲ کلان برنامه اجرا می‌شود و ایجاد آزمون بر خط در استان‌ها را در امسال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هزار نفر را  تحت پوشش مربیگری تولید محتوا برای ۳۲ رشته مهم و برای ۳۰۰۰۰ نفر از  واجدین شرایط تسهیلات پرداخت خواهد شد. 

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه میزان وام کارکنان وظیفه افزایش نداشته و همان مبلغ  ۱۵۰ میلیون تومان است، پیاده‌سازی سند ملی اشتغال آفرینی و مهارت آموزی کارکنان وظیفه در الویت سازمان قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: اجرای بسته مهارت برای ۲۵۰۰۰۰ نفر، استانداردسازی پنج هزار محیط کار واقعی از دیگر برنامه‌های امسال قرارگاه مرکزی مهارت آموزی است. 

زاده‌کمند همچنین گفت: برنامه‌ریزی برای کاریابی سربازان، ارائه فرصت‌های شغلی مناسب در قالب سامانه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha