کد خبر 248085
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

فداحسین مالکی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

تنگه هرمز صاحب دارد/ نیروی دریایی ارتش و سپاه به‌دنبال آرامش خلیج فارس و تنگه هرمز هستند

تنگه هرمز صاحب دارد/ نیروی دریایی ارتش و سپاه به‌دنبال آرامش خلیج فارس و تنگه هرمز هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه، نشان دادند که به‌دنبال آرامش خلیج فارس و تنگه هرمز هستند تا ترددهای تجاری بیشتری در این مسیر صورت گیرد و طبیعی است که ایران از تمامی ابزارها برای حفظ امنیت منطقه استفاده می‌کند.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با توقیف کشتی اسرائیلی توسط سپاه در تنگه هرمز گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق یکی از بدترین و زشت‌ترین اقدامات رژیم صهیونیستی بود زیرا حمله به کنسولگری حمله به خاک ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر ایران در گذشته اقدامات اسرائیل و آمریکا را بی‌پاسخ می‌گذاشت، امروز آنها منطقه را به آشوب می‌کشیدند، افزود: دولت نتانیاهو به دلیل فشارهای داخلی و خارجی، هر لحظه در معرض سقوط قرار دارد و بنا به تحلیل خبرنگار اسرائیلی هر خانه یک پناهگاه برایشان محسوب می‌شود، در حالیکه ایران هنوز دست به اقدام نزده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پشت گرمی رژیم صهیونیستی به آمریکاست در حالیکه تاریخ نشان داده است که آمریکا همانطور که اوکراین را تنها گذاشت، نتانیاهو را نیز تنها می‌گذارد، پس بهتر است به دنبال بحران سازی بیشتر در منطقه و خاورمیانه نباشد.

وی اضافه کرد: توقیف کشتی اسرائیلی این پیام را مخابره می‌کند که تنگه هرمز صاحب دارد و ایران از همان ابتدا اجازه نمیدهد بحران سازی در دریا صورت گیرد به همین دلیل برخوردهای لازم را خواهد داشت.

فداحسین مالکی همچنین گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه، نشان دادند که به دنبال آرامش خلیج فارس و تنگه هرمز هستند تا ترددهای تجاری بیشتری در این مسیر صورت گیرد و طبیعی است که ایران از تمامی ابزارها برای حفظ امنیت منطقه استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha