کد خبر 247643
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

همسر شهید باکری در گفتگو با «حیات»: 

مهدی درد بی مادری را کشیده بود/ خاطره‌ای از یتیم داری شهید باکری 

مهدی درد بی مادری را کشیده بود/ خاطره‌ای از یتیم داری شهید باکری 

همسر شهید باکری می‌گوید: پرورشگاه زیر نظر شهرداری بود و آقامهدی درد بی مادری را چشیده بود، به همین دلیل خیلی به بچه های پرورشگاه اهمیت می‌داد.

صفیه مدرس همسر شهید مهدی باکری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید مهدی باکری گفت: اهتمام به یتیمان و تحت پوشش قراردادن خانواده‌های بی‌سرپرست یکی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید باکری بود.

وی ادامه داد: پرورشگاه زیر نظر شهرداری بود و آقامهدی درد بی مادری را چشیده بود، خیلی به بچه های پرورشگاه اهمیت می‌داد. ماشین صفر کلیومتر بنز که برای شهردار بود یک بار هم استفاده نکرد. دو تا از بچه‌های پروشگاه ازدواج می‌کنند و مهدی ماشین را به‌عنوان ماشین عروس تزیین می‌کنند و به آنها می‌دهند تا عروس را به خانه بخت ببرند. 

همسر شهید مهدی باکری همچنین اظهار کرد: یک روزی برای بازدید و رسیدگی وحل مشکلات پرورشگاه به آنجا می‌رود. مسئولین میگن یکی از بچه ها چند روز فقط گریه می‌کند، اقامهدی به پرورشگاه می‌رود و با او صحبت می‌کند تا ببیند مشکلش چیست. پسر بچه در جواب به ایشان می‌گوید، من دلم برای پدرم تنگ شده است. پدرش نیز به دلایلی در زندان و مادر هم نداشت.

وی در ادامه یادآور شد: آقامهدی برای شاد کردن بچه فوری به خانه می آید و یک کیک خانگی می‌پزد، یک کادو تهیه کرده و از  زندان به‌ مسئولیت خودش اجازه گرفت تا پدر را بیاورند به پرورشگاه و یک جشن کوچک با پدر و پسر گرفته و دیدار تازه می‌کنند.

مدرس افزود: پسر بچه خیلی خیلی خوشحال می‌شود و مهدی می‌گوید امیدوارم خداوند به ما هم توفیق بدهد تا دل یتیمی را شاد کنیم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مهدی همیشه می‌گفت اگر شرایط میسر باشد، یکی یا دو تا از بچه ها را بیاوریم و بزرگش کنیم و حدیثی از پیامبر(ص) نقل میکرد که فرموده اگر کسی بچه یتیمی راسرپرستی کند مانند دو انگشت من و او در بهشت کنار هم خواهیم بود.

همسر شهید مهدی باکری همچنین گفت: سرتاسر زندگی او کسب رضایت خدا، محاسبه‌گری و خود را در محضر خدا دیدن بود، هزینه یک ماه از حقوق ۲۸۰۰ تومانی را باقناعت ریز بریز می‌نوشتم. اخر ماه ۵۰ تک تومانی می‌ماند و مهدی گفت این اضافه است، برای خرید وسایل تحریر چند خانواده بی‌سرپرست در پایین شهر که قبلا شناسایی کرده بود هزینه می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha