کد خبر 247629
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

ژنرال آمریکایی:

اوکراین بدون کمک آمریکا به شکست نزدیک می شود

اوکراین بدون کمک آمریکا به شکست نزدیک می شود

فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا روز چهارشنبه به کنگره این کشور گفت که اوکراین بدون حمایت واشنگتن در مدت کوتاهی با مشکل مواجه خواهد شد و گلوله های توپخانه و پدافند هوایی به اتمام خواهد رسید و آنها را در برابر شکست جزئی یا کلی آسیب پذیر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «کریستوفر کاولی» فرمانده مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا، در خصوص کمیاب بودن برخی از سلاح‌های اوکراین، به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که روسیه در حال حاضر به ازای هر گلوله شلیک شده توسط نیروهای اوکراینی، پنج گلوله شلیک می‌کند و این اختلاف ممکن است در هفته‌های آینده به ۱۰ گلوله افزایش یابد.

کاولی گفت: "اگر یک طرف بتواند شلیک کند و طرف دیگر نتواند شلیک کند، طرفی که نمی تواند شلیک کند بازنده است. بنابراین خطرات بسیار زیاد است."

او افزود: "آنها امسال واقعاً به ما وابسته هستند و بدون حمایت ما، آنها نمی توانند پیروز شوند."

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، از درخواست رأی‌گیری درباره طرحی که ۶۰ میلیارد دلار بیشتر برای اوکراین فراهم می‌کند، امتناع کرده است.

کاخ سفید در تلاش برای یافتن راه هایی برای ارسال کمک به کی یف است که بیش از دو سال است با نیروهای روسیه می جنگد.

روسیه بعد از ظهر چهارشنبه به منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین حمله کرد که در نتیجه آن دست کم سه نفر کشته شدند. حملات روسیه مدت‌هاست که خارکف و مناطق اطراف آن را هدف قرار داده است، اما حملات در هفته‌های اخیر شدیدتر شده و به گفته غربی ها، زیرساخت‌های غیرنظامی و انرژی را هدف قرار داده است.

دولت  جو بایدن نسبت به کمبود بودجه برای اوکراین ابراز نگرانی کرده است. ماه گذشته، لوید آستین، وزیر دفاع، هشدار داد که بقای اوکراین در خطر است و به دنبال متقاعد کردن متحدان آمریکا بود که به کی یف پایبند هستند.

مقامات آمریکایی می گویند کمبود بودجه موجود در حال حاضر بر روی زمین در جنگ اوکراین تاثیر گذاشته است، جایی که نیروهای روسی در حال پیشروی هستند و نیروهای اوکراینی باید منابع محدودی را مدیریت کنند.

حمایت اروپا با تلاش بایدن برای دریافت بسته کمکی بزرگ به اوکراین از طریق کنگره در حالی که  سیاست خارجی واشنگتن انرژی بیشتری را صرف جنگ اسرائیل در غزه می کند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با این حال مقامات آمریکایی می گویند حمایت اروپا از اوکراین کافی نخواهد بود.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه در نامه ای به کنگره این کشور وضعیت اضطراری و  تحریم‌ها علیه روسیه را به دلیل «فعالیت‌های مضر خارجی دولت فدراسیون روسیه» به مدت یک سال تمدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha