کد خبر 247595
۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

ورود سامانه بارشی به قزوین/ کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند

ورود سامانه بارشی به قزوین/ کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: از ظهر امروز ۲۲ فروردین سامانه بارشی به منطقه وارد می‌شود و تا ظهر فردا پنج‌شنبه در سطح استان مستقر است.

به گزارش گروه استانی حیات، مریم بهروزی کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین   اظهار کرد: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی، از ظهر امروز ۲۲ فروردین ماه، سامانه بارشی به منطقه وارد می‌شود و تا ظهر فردا پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ماه، در سطح استان مستقر است.

وی ادامه داد: با استقرار این سامانه بارشی در برخی ساعات بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه برای برخی مناطق احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه، گاهی وزش بادهای نسبتاً شدید شمالی را داریم که در امتداد شهرهای کوهین، تاکستان، بوئین‌زهرا و بخش‌هایی از قزوین سرعت آن‌ها نمود بیشتری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به حضور این سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

بهروزی ادامه داد: عمده فعالیت این سامانه بارشی برای امشب تا صبح فردا خواهد بود، بنابراین رعایت احتیاط لازم در رانندگی به‌ویژه در جاده‌های درون و برون‌شهری را خواستاریم، از کوهنوردان عزیز هم درخواست می‌کنیم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی طی ورود و خروج این سامانه بارشی، یعنی برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه با کاهش دما در سطح منطقه مواجه هستیم.

این کارشناس هواشناسی در پایان تصریح کرد: برای روزهای جمعه و شنبه، ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه نیز جوی نسبتاً پایدار را خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha