کد خبر 247446
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی طرح و برنامه شاهد و ایثارگر مطرح کرد:

تدوین سند راهبردی طرح شاهد و ایثارگر براساس نیازهای روز

تدوین سند راهبردی طرح شاهد و ایثارگر براساس نیازهای روز

فقیه گفت: طرح تحولی تعلیم و تربیت شاهد و ایثارگر براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و متناسب با نیازهای روز جامعه تحصیلی و نخبگانی، در قالب سند راهبردی طرح شاهد و ایثارگر تدوین می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ محمدعلی فقیه در سی و هشتمین سالگشت صدور فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای تاسیس طرح شاهد و ایثارگر گفت: قریب چهار دهه پیش با درایت و هوشمندی رهبر حکیم انقلاب اسلامی سند حکمرانی تعلیم و تربیت فرزندان شاهد و ایثارگر به منظور پرورش و تربیت نیروی انسانی متعهد، وفادار و کارآمد در تراز انقلاب اسلامی در قالب فرمان تاسیسی «طرح شاهد» صادر شد.

دبیر ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر در ادامه اظهار داشت: حاصل ارائه بیش از ۶ میلیون نفرسال تحصیلی خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه تحصیلی و نخبگانی شاهد و ایثارگر توسط بنیاد شهید و ۱۲ دستگاه آموزشی و فرهنگی عضو طرح شاهد، تربیت صدها هزار دانش آموخته و متخصص در رشته‌های فنی، پزشکی، فرهنگی و حوزوی است که در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم خوب کشور عزیزمان ایران هستند. که البته این خدمات همچنان به عنوان حسنات جاریه امام بزرگوار (ره) و رهبر فرزانه انقلاب ادامه دارد و ان‌شاء‌الله در آینده منشا خیر و برکت بیشتری برای کشور اسلامی‌مان خواهد بود.

فقیه خاطرنشان کرد: با ایجاد اداره کل دبیرخانه شورایعالی طرح و برنامه در ساختار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی و پیگیری اجرای مصوبات از دستگاه‌های عضو، روند تحقق اهداف اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر شتاب بیشتری گرفته است، بطوریکه طبق برنامه ریزی انجام شده، در سال جدید باهمکاری اعضا، طرح تحولی تعلیم و تربیت شاهد و ایثارگر با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و متناسب با نیازهای امروز جامعه تحصیلی و نخبگانی، در قالب «سند راهبردی طرح شاهد و ایثارگر» تدوین می شود.

طرح شاهد در پی صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در تاریخ ششم فروردین سال ۱۳۶۵ مبنی بر لزوم رسیدگی مضاعف به امور فرزندان معزز شاهد و ایثارگر از کودکستان تا دانشگاه تأسیس و اساسنامه آن در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب و ۱۷ آذر ۱۳۶۷ توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. این اساسنامه بنابه مقتضیات زمان در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۶ در شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha