کد خبر 247435
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

کارشناس هواشناسی اعلام کرد:

باران و رگبار در راه ایلام

باران و رگبار در راه ایلام

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: آسمان استان از اواخر وقت امروز تا روز پنجشنبه بارانی و ناپایدار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، احسان احمدی‌نژاد  کارشناس پیش‌بینی هواشناسی ایلام اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و برای بامداد و عصر روز چهارشنبه این سیستم تقویت می‌شود.

وی افزود: این سامانه از روز پنجشنبه به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود هرچند با توجه به وجود رطوبت در جو به صورت محلی در روز پنجشنبه احتمال بارش وجود دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دامنه پراکنش این سیستم کل استان را در بر می‌گیرد، ادامه داد: قدرت فعالیت ریزشی این سامانه از سیستم قبلی قوی‌تر و بیشتر است.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید، بروز طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، تگرگ و صاعقه از پیامدهای این سامانه بارشی محسوب می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آسیب به تاسیسات سبک و سرشاخه درختان به علت وزش باد از جمله پیامدهای احتمالی این سیستم قوی بارشی است.

به گفته احمدی‌نژاد از روز شنبه تا اواسط هفته آینده شرایط ناپایداری جوی در استان به ویژه نواحی نیمه شرقی و شمال شرق استان وجود دارد.

از ابتدای سال آبی جاری (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ ) تاکنون بیشترین دریافت نزولات جوی در شهرستان ایوان با ۶۵۹.۴ میلیمتر و کمترین بارش هم در مهران با ۱۷۵.۵بوده است.

میزان بارش باران در ایلام هم ۵۴۳.۲ بوده است.

سال آبی از ابتدای مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha