کد خبر 247431
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:

دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در پلدختر

دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در پلدختر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲ شکارچی غیرمجاز گراز وحشی در پلدختر دستگیر شدند و ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی و ادوات شکار از آنها کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان روز سه شنبه در گفت و گویی عنوان کرد: با توجه به گشت و کنترل شبانه روزی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره متوجه حضور ۲ نفر شدند که بر خلاف قوانین صید، نسبت به شکار سه راس گراز اقدام نموده بودند.

وی اظهار کرد: بلافاصله محیط بانان با رصد اطلاعاتی پس از چندین ساعت کمین و تعقیب و گریز در شرایط نامساعد آب و هوایی و بارش شدید باران، موفق شدند متخلفان را شبانه دستگیر کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: پرونده این متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد و با دستور مقام قضایی شهرستان روانه بازداشتگاه شدند همچنین ادوات کشف شده از آنها تحویل نیروی انتظامی شد.

وی با تشکر از همکاری مراجع قضایی در برخورد با متخلفان زیست محیطی، از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلفات مربوطه، با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

سالاروند با بیان اینکه ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند افزود: در این راستا ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۶ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۸ قبضه غیرمجاز، ۱۷۷ قبضه مجاز و ۱۱ قبضه جنگی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha