کد خبر 247413
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳

بیانیه بانوان هنرمند متعهد در حمایت از مادران غزه

بیانیه بانوان هنرمند متعهد در حمایت از مادران غزه

به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان؛ بانوان هنرمند متعهد بیانیه‌ای در حمایت از مادران غزه امضا کردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان؛ بانوان هنرمند متعهد بیانیه‌ای در حمایت از مادران غزه امضا کردند.
متن این بیانیه بدین شرح است: 

هوالمنتقم
بانوی هنرمند ایرانی گاهی در کسوت یک کارگردان، شکوه و عظمت مادران قهرمان را بر پرده‌ی سینما به تصویر می‌کشد و گاه در کسوت یک عکاس پا به پای رزمندگان به کشف زوایای پنهان جنگ می‌رود. گاهی از زلال دل زیباترین شعر و نثر را در وصف جوانان وطن می‌سراید و گاه به مدد رنگ و نقش به خلق آثاری شگرف در ستایش شهیدان راه حق دست می‌زند. بدینسان در هر زمان رسالت بانوان هنرمند، روایت پیوند میان عشق و عقل بوده و اکنون برجستگی این روایت در شکوه ایستادگی مادران و زنان مقاوم غزه نهفته است. چنین نمود شکوهمندانه‌ای، تداوم حماسه‌ی رزمندگان صدر اسلام را این بار با میدان‌داری زنان به خاطر می‌آورد.

روان‌های لطیف، اما خستگی‌ناپذیر زنان غزه، بسان هنرمندانی است که زیباترین نقش و رنگ را بر روح سرد و تاریک زمان زدند و جانی دوباره به آن بخشیدند.
آن جا که کودکان غزه در اوج درد و غم، آیات مقاومت خواندند و با جراحت عمیق، شکری جزیل به جای آوردند؛ نشانی وجود مادرانی هنرمند را به دنیا دادند که هنرشان در پرورش صبر، استقامت، عشق و حماسه‌سازی است. هنرشان در نمایش انسانی عزتمند و خودساخته و بیرون راندن افکار سست از دنیایی بی‌هویت و موهوم است.
بی‌شک تنها هنر متعالی و برخاسته از فطرت پاک می‌تواند این حقیقتِ در حال وقوع را بشناساند. بدینسان بانوان هنرمند انقلاب اسلامی ضمن ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، همنوا با تمام هنرمندان آزادی‌خواه جهان عهدی دوباره با فلسطین مقاوم دارند و برای ثبت لحظات این ایستادگی و مقاومت، با پای دل و جان و با سلاح هنر به سوی بضعه‌ی اسلام، فلسطین قهرمان گام برخواهند داشت.

درود بر زنان و مادران صبور و مقاوم غزه
و سلام بر شهیدان مقاومت

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی
فروردین 1403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha