کد خبر 247336
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

گزارش «حیات» از بازار سکه و طلا؛

قیمت سکه در سرازیری/ آیا سکه و طلا سقوط می‌کند؟

قیمت سکه در سرازیری/ آیا سکه و طلا سقوط می‌کند؟

قیمت سکه و طلا روز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ برای سومین روز متوالی ریزشی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه قیمت طلا و سکه در حالی ریزش کرد که قیمت اونس طلا صعودی است. 

ریزش ۴ میلیونی قیمت سکه 

مشاهدات «حیات» از بازار سکه و طلا نشان می‌دهد قیمت سکه توانی برای افزایش ندارد. فلز گران‌بهای داخلی که در هفته گذشته بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تا نزدیک مرز ۴۶ میلیون تومان بالا رفته بود، سه روز است که به صورت متوالی ریزشی است و در لحظه تنظیم این گزارش ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که ریزشی ۴ میلیون و نیمی طی سه روز را نشان می دهد. 

کاهش قیمت سکه ادامه دار است؟

کاهش قیمت سکه در حالی است که فعالان اقتصادی معتقدند افزایش قیمت سکه به دلیل خریدهای هیجانی  سکه بازان به دلیل خبر حمله هوایی ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق بوده و با کاهشی شدن قیمت، از آن کاسته خواهد شد. 

هرچند نوسانات قیمت سکه در هفته های اخیر ادامه داشته ولی حالا بازار سکه در سراشیبی افتاده؛ البته برخی از معامله‌گران هم کاهش قیمت سکه را به نوسانات کاهشی نرخ دلار و اظهارات اخیر محمدرضا فرزین؛ رئیس‌کل بانک مرکزی ربط می‌دادند. فرزین شب گذشته با حضور در برنامه زنده تلویزیونی بار دیگر اعلام کرد که نرخ‌های اعلامی کانال‌ها را قبول ندارد و با تأکید بر اینکه تلاطم بازار غیررسمی ارز ناشی از وضعیت منطقه است گفت قیمت‌ها به‌زودی کاهشی خواهد شد.

پیش بینی قیمت سکه توسط رئیس اتحادیه طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه در بازار سکه کاهش چشمگیر قیمت ها را داشتیم، گفت: در روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ قیمت سکه طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۹۵۰ هزار تومان کاهش به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۷ میلیون تومان رسید.

نادر بذرافشان ادامه داد: صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی، کنترل بازار ارز، عرضه شمش در مرکز مبادله و خبر مربوط به فروش سکه در مرکز مبادلات طلا طی هفته آینده منجر به کاهش چشمگیر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha