کد خبر 247323
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

بیش از یک میلیون نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر در نوروز استفاده کردند

بیش از یک میلیون نفر از خدمات داوطلبان هلال احمر در نوروز استفاده کردند

رئیس سازمان داوطلبان از بهره‌مندی یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۴۵ نفر از خدمات و برنامه‌های این سازمان در مدت زمان اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، وحید سلیمی‌، رئیس سازمان داوطلبان گفت: سازمان داوطلبان با ۷ عنوان برنامه، طرح و پویش شامل مروجین سلامت، هلال رحمت و سفره‌های مهربانی، نیابت، پایش سلامت، داوطلب یار امداد و نجات، بشردوستی و مرهم برای زائر، نقش خود را در طرح خدمات جمعیت هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ به خوبی ایفا کرد.

وی افزود: در قالب پویش نوروزی و رمضانی"هلال رحمت"، ۱۲۸ هزار بسته معیشتی با هدف تأمین بخشی از اقلام و مواد غذایی مورد نیاز خانوارهای کم برخوردار، با مشارکت مردم،خیرین، داوطلبان و حامیان جمعیت هلال احمر تهیه و در میان جامعه هدف از پیش شناسایی شده توزیع گردید.

وی از برپایی ۵ هزار و ۱۷۲ سفره افطاری در مناطق و محلات کمتر برخوردار شهری و روستایی و طبخ و توزیع غذای گرم بین روزه داران در قالب طرح سفره‌های مهربانی خبر داد و گفت: ۴۶۳هزار نفر از طرح سفره‌های مهربانی بهره مند و در مجموع تعداد ۶۳۶ هزار و ۷۰۰ نفر در آمار خدمت گیرندگان پویش ملی هلال رحمت سال جدید ثبت شدند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اجرای طرح نیابت به عنوان یکی از طرح های ثابت و اثرگذار این سازمان در تمام طول سال به ویژه در مناسبت های نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: در قالب این طرح داوطلبان علاقمند با مراجعه به سرای سالمندان یا منازل افراد، به سالمندان نیازمند و سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند و یا خانواده‌های معظم شهدا به نیابت از فرزند نداشته شان خدمات درمانی، بهداشتی و رفاهی ارائه می کنند. در همین راستا، ۱۸ هزار و ۵۵۱ سالمند در سراسر کشور مشمول خدمات طرح نیابت سازمان داوطلبان در نوروز ۱۴۰۳ شدند.

سلیمی در ادامه به طرح مروجین سلامت پرداخت که همزمان با چهارشنبه آخر سال و با هدف کاهش مخاطرات و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از بازی با مواد محترقه اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال در طرح مروجین سلامت ۴۷ هزار و ۳۰۳ بسته فرهنگی و ۱۰۹ هزار و ۲۷۰ بروشور آموزشی بین جامعه هدف توزیع شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha