کد خبر 247314
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

تشریح آخرین وضعیت دستگیری اتباع افغانستانی در کرج/ نیازمند حساسیت‌های بیشتر در بحث اتباع هستیم + فیلم

تشریح آخرین وضعیت دستگیری اتباع افغانستانی در کرج/ نیازمند حساسیت‌های بیشتر در بحث اتباع هستیم + فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افرادی که اخیرا در کرج و دیگر شهرها دستگیر شدند هنوز در دست بررسی است؛ به طورکلی در این زمینه باید حساسیت‌های بیشتری را نسبت به برخی از افرادی که وارد کشور می‌‍‌شوند داشته باشیم.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات و دررابطه با موضوع دستگیری سه نفر از اتباع خارجی به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش گفت: همانطور که مستحضرید ایران کشوری مهاجرپذیر است و مدت‌هاست که احساس می‌کنیم مشکلاتی از ناحیه برخی از مهاجرینی که وارد کشور می‌شوند می‌تواند وجود داشته باشد.

وی افزود: حدود دو سال قبل جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و دیگر مقامات امنیتی در این زمینه برگزار شد. در آن جلسه مقرر شد که «طرح ساماندهی اتباع خارجی» در دستور کار قرار گیرد. این طرح توسط وزارت کشور مورد تدوین قرار گرفت و تا جایی که من اطلاع دارم بعد از تدوین این طرح پیشرفت‌های خوبی درمورد سازماندهی اتباع بیگانه در کشور صورت گرفته است.

مالکی ادامه داد: پس از تحولات داخلی اخیر در افغانستان، ما شاهد ورود برخی از افراد مشکوک به داخل کشورمان بوده‌ایم. برهمین اساس موضوع افرادی که اخیرا در کرج و دیگر شهرها دستگیر شدند هنوز در دست بررسی است و باید بررسی‌های نهایی در این مورد صورت بگیرد؛ اما به طورکلی در این زمینه باید حساسیت‌های بیشتری را نسبت به برخی از افرادی که وارد کشور می‌‍‌شوند داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha