کد خبر 247105
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

عضو شورای‌عالی نظام پزشکی خبر داد:

تحمیل هزینه‌های بیشتر به بیماران به‌علت نبود نظارت بر فروش دارو از طریق فضای مجازی

تحمیل هزینه‌های بیشتر به بیماران به‌علت نبود نظارت بر فروش دارو از طریق فضای مجازی

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد که عدم نبود نظارت روی فروش دارو از طریق فضای مجازی، سبب تحمیل هزینه‌های بیشتر بر بیماران می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علی سالاریان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در برنامه تلویزیونی بالاتر اظهار کرد:  به دلیل عدم نبود نظارت بر روی فروش دارو از طریق فضای مجازی سبب تحمیل هزینه‌های بیشتر بر بیماران خواهد شد. پزشک و داروساز در کار یکدیگر دخالت نمی‌کنند و در زمینه فروش اینترتی دارو اگر مشکلاتی برای فرد بیمار ایجاد شود، باید پزشک یا مسئول فنی‌اش مشخص باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ضوابطی بر توزیع اینترنتی دارو وجود ندارد به عنوان مثال یک زن باردار اگر دارویی را بخواهد مرجع متخصصی وجود ندارد که به فرد متذکر شود تا داروی مدنظر برای جنین خطری نخواهد داشت. 

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در سکوی اینترنتی پزشک داروساز و تجویز کننده را مشخص نکرده و در صورت بروز مشکلی مسائل حقوقی اش با کدام فرد خواهد بود.

وی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی و انجمن های صفی موافق فروش مجازی دارو هستند. داروی‌های غیر مجاز به‌صورت اینترنتی سفارش داده شده و این نوع داروها در اختیار سفارش دهنده رسیده است.

سالاریان همچنین گفت: در حوزه سلامت دولت باید نظارت جدی بر فروش دارو به خاطر حساسیت خاص‌اش داشته باشد. فروش مکمل هم از طریق فضای مجازی باید ضابطه‌مند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha