کد خبر 247069
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

انهدام باند مخوف آدم‌ربایی توسط پلیس

انهدام باند مخوف آدم‌ربایی توسط پلیس

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت از انهدام باند هرمی آدم‌ربایی موسوم به شرکت هیونت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سردار علی ولی‌پور گودرزی  رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت اظهار کرد: مرد جوانی با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی ضمن ثبت شکایت خود گفت چند ماه قبل، خواهرزاده‌ام که ۱۹ سال سن دارد به قصد کاریابی، در فضای مجازی آگهی استخدام در یک شرکت را مشاهده کرده و پس از تماس‌های مکرر برای گزینش و استخدام به تهران آمد؛ یک روز از شرکت تماس گرفتند و مدعی شدند که خواهرزاده‌ام را هدف ضرب و جرح قرار داده‌ و با تهدید به قتل وی در ازای آزادی‌اش 2 هزار دلار درخواست کردند.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، چند مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت «هیونت» به عنوان کاریابی در شرکت‌های معتبر، جوانان را اغفال و جذب کرده و سپس با جلب اعتماد این فرد، از خانواده آنها مبالغی اخاذی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را در شهر ملارد استان تهران شناسایی کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه متهمان در یک عملیات منسجم دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر حبس غیرقانونی با شگرد تشکیل باند هرمی اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه در مخفیگاه متهمان مورد نظر ۹ نفر از اتباع کشور همسایه نیز پیدا شدند، اضافه کرد: با صدور دور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی اعضای این باند ۱۵ نفره دستگیر و برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

زن و شوهر مواد فروش با ۲۵ کیلو حشیش به دام افتادند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) نیز از دستگیری یک زوج قاچاقچی خبر داد و گفت: متهمان در پوشش باند خانوادگی اقدام به قاچاق و توزیع مواد افیونی به تهران می‌کردند که دستگیر و از خودروی آنان ۲۵ کیلوگرم حشیش کشف شد.

سرهنگ حسین باباپور ادامه داد: با از سرگیری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران و چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد یک زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر هستند ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه و انتقال مواد مخدر به پایتخت می کنند.

وی افزود: به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محورهای مواصلاتی اعزام و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهمان آغاز شد که بعد از چندین ساعت گشت زنی هدفمند و رصد خودروی مذکور در محورهای مواصلاتی شهر تهران سرانجام بامداد روز گذشته در حالیکه این زوج در اتوبان قم به تهران در حال حرکت بودند در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری متوقف و بلافاصله دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تاکید کرد: پس از توقیف خودرو بلافاصله نسبت به بازرسی آن اقدام و ۲۵ کیلوگرم حشیش کشف شد و متهمان نیز پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha