کد خبر 247022
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد؛

تشریح آخرین وضعیت خرید اتوبوس‌های برقی و مشکل واگن‌های مترو/ در پارک قیطریه، قطعا مسجد ساخته می‌شود

تشریح آخرین وضعیت خرید اتوبوس‌های برقی و مشکل واگن‌های مترو/ در پارک قیطریه، قطعا مسجد ساخته می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه به‌طور قطع مسجدی در بوستان قیطریه ساخته می‌شود، گفت: ساخت مسجد در بوستان‌ها اتفاق جدیدی نیست و یکی از افتخارات دوره شهرداری کرباسچی هم، احداث مسجد در بوستان بود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در ابتدای دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فضای مجازی یک جنگ روانی است، گفت:در این فضا عنوان شد که در بزرگراه شیخ فضل اله نوری درختان قطع شده‌اند اما ما از شهردار منطقه ۲ پرسیدیم و گفتند چنین برنامه‌ای نداشته اند.

وی ادامه داد: در مورد بوستان قیطریه نیز گفتند درختانی قطع شده است که اینطور نبود و از یاد نبریم که یکی از افتخارات آقای کرباسچی هم این بود بود که در بوستان مسجد ساخته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طراحی‌های صورت گرفته را می‌بینیم و باید تائید شود، اضافه کرد: اما قطعا مسجد کوچک زیبایی در بوستان قیطریه ساخته شده و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد؛ نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه درختی قطع نمی‌شود و مشکلی برای ورزش مردم هم پیش نخواهد آمد، یادآور شد: بی‌تردید مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی‌استفاده و زمین بایر، مسجد ساخته شود.

چمران با بیان اینکه آقای امانی عضو شورا هم اعلام کرده که برداشت درست و مناسبی از صحبت‌های وی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: این بوستان ۱۲۲ هزار متر مربع است و در گوشه‌ای از آن مسجد احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: قبل از این نیز در بوستان‌ها مسجد ساخته شده و اتفاق جدیدی نیست و برخی می‌خواهند اذهان عمومی را از سمت مسجد الاقصی و سیستان و بلوچستان به سمتی دیگر ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در ابتدای دوره داشتیم، حوزه پسماند بود، اظهار کرد: امیدواریم اقدام جدیدی که انجام شده و تاکنون طلیعه آن مثبت بوده به نتیجه برسد و امروز مدیرعامل سازمان پسماند برنامه‌هایی را با محوریت مدیریت این بخش و زباله‌گردها و موادی از این قبیل ارائه خواهد کرد.

به گفته وی، تمیزی شهر بر عهده سازمان پسماند نیست درحالی که جمع آوری پسماند بر عهده آنهاست اما باید مناطق نیز پای کار بیایند.

چمران افزود: در آغاز کار تغییراتی احساس می‌شود اما امیدواریم ادامه دار باشد و ببینیم که وضعیت تغییر یافته است.

وی درخصوص قرارداد شهرداری برای خرید اتوبوس‌های برقی هم تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی و هیات دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تایید کند که بانک شهر مبالغ را بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد واگن های مترو نیز گفت: مشکل واگن‌ها تایید فنی است و دولت ایران باید تایید کند؛ وزارت کشور متخصص این کار را ندارد و باید به مترو واگذار کند و قرار بر این شده که وزیر کشور این واگذاری را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha