کد خبر 247017
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

مهدی فنونی‌زاده در گفتگو با «حیات»:

استقلال فرصت سوزی کرد ولی هنوز شانس اصلی قهرمانی است/ به اشتباهات داوری عادت کرده‌ایم

استقلال فرصت سوزی کرد ولی هنوز شانس اصلی قهرمانی است/ به اشتباهات داوری عادت کرده‌ایم

پیشکسوت استقلال در رابطه با عملکرد این تیم در تقابل با مس رفسنجان صحبت کرد.

مرتضی فنونی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تساوی روز گذشته استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار کرد: از اول مشخص بود بازی سختی در پیش داریم چرا که مس کرمان با نویدکیا توانایی خودش را در این چند بازی نشان داده و توانست استقلال را هم از جام حذفی کنار بزند. آنها تیم خوبی هستند و نقاط ضعف و قوت استقلال را به خوبی می‌شناسند و هر تیمی نمی‌تواند از این استقلال در فاصله کم در دو بازی یک برد و یک تساوی در ورزشگاه آزادی کسب کند. آنها تیم خطرناکی هستند و اتفاقا هفته آخر با پرسپولیس بازی دارند و شک نکنید یقه پرسپولیس را هم در آزادی می‌گیرند.

وی در رابطه با عملکرد استقلال در این بازی هم گفت: استقلال بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت ولی در خط دفاعی پر اشتباه بودند و جای خالی سیلوا احساس می‌شد. به نظرم چینش سه نفره خط دفاع استقلال باید یک چینش ثابت باشد و به این شکل چرخشی جواب نمی‌دهد چرا که هماهنگی میان عناصر دفاعی به مشکل می‌خورد. استقلال تعداد حملاتش و موقعیت گل‌هایش در این بازی دو برابر مس بود ولی در نتیجه بازی به تساوی ختم شد. هم فرصت سوزی‌های زیاد در خط حمله و هم اشتباهات فردی در خط دفاع دو ضعف استقلال در این بازی بود که مانع نتیجه‌گیری تیم شد.

پیشکسوت استقلال در مورد صحنه مشکوکی روی خط دروازه مس رفسنجان هم توضیح داد: من تکرار آن صحنه را ندیدم ولی فکر می‌کنم توپ از خط رد شده بود. موقعیت‌های این چنینی در فوتبال همیشه رخ می‌دهد و شما نمی‌توانی تمرکزت را روی یک چنین حمله‌ای بگذاری چون اشتباه داوری همیشه وجود دارد. استقلال همیشه بیش از اینکه از اشتباهات داوری سود کند ضرر کرده است و باید به این موضوع عادت کنیم و جوری بازی کنیم که نیازی به تصمیم داور نداشته باشیم.

فنونی‌زاده در مورد مصدومیت مهدی‌پور هم گفت: صحنه تلخی بود و در پستی که استقلال بازیکن کم دارد یک مهره کلیدی و مهم از دست رفت. وقتی شنیدم او رباط صلیبی پاره کرده واقعاً ناراحت شدم و امیدوارم اگر می‌شود به جایش بازیکن آزاد خرید باشگاه هرچه سریعتر اقدام کند چرا که با این نفرات نمی‌شود 8 بازی سنگین انجام داد. مهری هم نیم فصل جدا شد و به جایش کسی را نگرفتند و با رفتن مهدی‌پور در این پست دست استقلال خالی‌تر از قبل است.

وی در پایان در مورد پایین آمدن شانس قهرمانی استقلال توضیح داد: من قبول ندارم که شانس استقلال پایین آمده است. درست است که دو امتیاز حساس از دست رفت ولی شما فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند به راحتی گل گهر را شکست دهد؟ بازی‌های پرسپولیس در ادامه فصل سخت‌تر است و یک بازی حساس با سپاهان دارند و با همین مس رفسنجان هم باید بازی کنند. من همچنان استقلال را شانس اصلی قهرمانی می‌بینم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha