کد خبر 246777
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

توافق ایران و پاکستان برای آزادی زندانیان دو کشور

توافق ایران و پاکستان برای آزادی زندانیان دو کشور

در دیدار سناتور اعظم نذیر تارَر وزیر دادگستری پاکستان و عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری کشورمان در اسلام آباد بر آزادی زندانیان دو طرف تأکید شد.

به گزارش گروه سیاسی حیات،  طرفین در این دیدار، ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای، در خصوص روابط دوجانبه ایران و پاکستان به‌ویژه در حوزه قضایی، حقوقی و کنسولی تبادل نظر کردند.

جلالیان با اعلام این خبر که هم اکنون ۱۶۰ پاکستانی در زندان‌های ایران در حال گذران دوران محکومیت خود هستند، افزود: ۶۰ نفر از ایرانیان نیز در زندان‌های کشور پاکستان در بازداشت به سر می‌برند که در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم تمهیدات و روال قانونی لازم برای آزادی زندانیان دو طرف فراهم شود، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در اقدامی بشردوستانه، زندانیان پاکستانی را آزاد کرده و طرف پاکستانی نیز متقابلا نسبت به آزادی زندانیان ایرانی اقدام کند.

وزیر دادگستری پاکستان نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی درباره آزادی زندانیان دو کشور اظهار کرد: اسلام‌آباد آماده هرگونه همکاری با تهران در این زمینه است، وزارت کشور پاکستان برای آزادی آن دسته از زندانیان ایرانی که مرتکب جرایم جزئی شده‌اند، اقدام خواهد کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص ارائه تسهیلات مسافرتی و تجاری برای بهبود روابط گردشگری و تجاری دوجانبه توافق کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، معاون وزیر دادگستری کشورمان در سفر به پاکستان با قائم مقام وزارت دادگستری و وزارت کشور پاکستان نیز به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha