کد خبر 246668
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳

ثبت ۴۱ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران

ثبت ۴۱ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با اشاره به کاهش تردد در جاده‌های استان امسال به نسبت سال گذشته در ایام نوروز گفت: ۴۱ میلیون تردد در جاده‌های مازندران به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با اشاره به روند افزایشی تردد نوروزی در جاده‌های مازندران اظهار داشت: آمار بدست آمده از 112 سامانه تردد شمار درمحورهای استان مازندران نشان می‌دهد که از آغاز طرح نوروزی در 24 اسفند تا 13 فروردین سال جدید بیش از 41 میلیون و 463 هزار تردد وسایل نقلیه در استان مازندران ثبت شد.

وی افزود: بیش از 3 میلیون و 888 هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های مجاور تردد داشته‌اند.

جهانیان با بیان اینکه میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود 2 درصد کاهش داشته است تصریح کرد: این کاهش تردد به دلیل واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان است.

وی گفت: میزان انباشت وسایل‌نقلیه در استان بیش از 111 هزار وسیله نقلیه بوده و بیشترین انباشت مربوط به‌ روز 2 فروردین 1403 است که بیش از 51 هزار وسیله نقلیه انباشت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده بیش از 50 درصد ترددهای انجام شده بین استان مازندران و استان‌های مجاور بوده بطوریکه تردد مربوط به محورهای مواصلاتی جنوبی استان مازندران در محورهای کندوان، هراز و سوادکوه بود.

جهانیان ادامه داد: پلاک‌های مشاهده شده در استان نشان می‌دهد حدود 44 درصد مسافرانی که در استان ساکن شدند بین 1 تا 3 روز در استان اقامت داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران بیان کرد: 27 درصد تردد  بین 3 تا 5 روز، 13 درصد بین 5 تا 7 روز و بیش از 15 درصد بین یک تا دو هفته و بقیه بیشتر از دو هفته در استان اقامت داشتند.

 وی خاطرنشان کرد: پرترددترین محورهای استان محورهای ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد و  قائمشهر- بابل و  بابل – آمل بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha