کد خبر 246588
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

ضرغامی در حاشیه نشست هیات دولت خبر داد؛

تصویب شدن آئین‌نامه طبیعت‌گردی/ پروژه باید پارک قیطریه با هماهنگی میراث فرهنگی جلو برود

تصویب شدن آئین‌نامه طبیعت‌گردی/ پروژه باید پارک قیطریه با هماهنگی میراث فرهنگی جلو برود

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آئین‌نامه طبیعت‌گردی تصویب شد، گفت: سیستان و بلوچستان به‌عنوان پدیده گردشگری امسال انتخاب شده است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آئین‌نامه طبیعت گردی تصویب شد. آمار نهایی مسافران نوروزی در پایان رمضان اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه البته بیش از ۶ میلیون نفر در ایام نوروز از مراکز تاریخی و میراث فرهنگی بازدید داشتند که استقبال خوبی است، افزود: بازدیدها به قدری بود که بعضاً بلیط فروشی را لغو کردیم و مردم بدون بلیط بازدید داشتند. در ساعت تحویل سال بیش از ۱۰ هزار نفر در تخت جمشید حضور داشتند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: سیستان و بلوچستان به عنوان پدیده گردشگری امسال انتخاب شده است. استان سیستان و بلوچستان از امنیت بالایی برخوردار است.

پروژه پارک قیطریه باید با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی جلو رود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نامه اداره میراث فرهنگی تهران به شهرداری تهران، موضع وزارتخانه است و پروژه پارک قیطریه باید با هماهنگی کارشناس میراث فرهنگی جلو رود.

ضرغامی اضافه کرد: درباره ساخت مسجد در پارک از سال‌های قبل مواضعی داشته‌ام که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم اما این نظر شخصی من است و به عنوان عضو دولت بحث ما شخصی نیست. ما وظایف خود را براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی انجام‌خواهیم داد.

تلاش می‌کنیم که ضوابط عفاف در تمام مراکز گردشگری رعایت شود

وی در ادامه بیان کرد: مسجد نصیرالمولک زیر نظر اداره اوقاف است و راهبرد وزارت گردشگری در این مورد آن است که محیط‌های مذهبی مثل مساجد پروتکل‌ها و آیین‌نامه‌های خاص خود را دارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: اگر هیات امنای مسجد با توجه به حساسیت‌ها نتوانسته‌اند به درستی مدیریت کنند، لازم است که خودشان ورود کنند و کاری کنند که صدایشان شرعی بیشتر رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha