کد خبر 246552
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

آغاز مذاکرات با ستاره‌های لیگ برتر؛ چشمی، ترابی و سایرین جدا می‌شوند؟

آغاز مذاکرات با ستاره‌های لیگ برتر؛ چشمی، ترابی و سایرین جدا می‌شوند؟

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر برای بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود چند وقتی است که آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی فصل و حساس‌شدن تنور رقابت در لیگ برتر بر سر قهرمانی، کسب سهمیه و بقا، فعالیت باشگاه‌ها برای بستن تیمی قدرتمند در فصل آینده هم طبق معمول آغاز شده و تیم‌های مختلف در تلاش هستند تا علاوه بر حفظ شاکله اصلی خود و تمدید قرارداد با نفراتی که در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند شد، بازیکنان کلیدی مد نظر خودشان را هم از سایر تیم‌ها جذب کنند.

طبق قانون آیین نامه لیگ برتر و برگرفته از قوانین فیفا، بازیکنانی که کمتر از 6 ماه به پایان قراردادشان با باشگاهی که در آن مشغول هستند باقی مانده باشد اجازه مذاکره قانونی با سایر باشگاه‌ها را دارند.

آغاز مذاکرات با ستاره‌های لیگ برتر؛ چشمی، ترابی و سایرین جدا می‌شوند؟

در واقع مذاکره ستاره هایی که قراردادشان با باشگاه ها تمام می شود، به صورت قانونی آغاز شده است. این یک مساله قانونی در فوتبال جهان هم هست همانطوریکه اکنون گفته می شود مهدی طارمی پیش از پایان فصل قراردادش با اینتر میلان قطعی شده است. از قضا تعدادی از ستاره‌های مطرح لیگ برتری هم در پایان فصل قراردادشان به پایان خواهد رسید و مشخص نیست تصمیم به تمدید قرارداد با باشگاه خود را داشته باشند یا نه. کما اینکه شایعاتی در خصوص عدم تمایل چند بازیکن به تمدید قرارداد در روزهای اخیر در رسانه‌ها مطرح شده است. بازیکنان تیم‌های مدعی لیگ که قراردادشان در ماه‌های پایانی است به شرح زیر است:

پرسپولیس: خطر جدایی ترابی، پورعلی‌گنجی و...

باشگاه پرسپولیس کار سختی در حفظ شاکله تیمش در پایان فصل خواهد داشت چرا که تعداد زیادی از مهره‌های کلیدی این تیم در پایان فصل به پایان خواهد رسید، مهدی ترابی، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، فرشاد فرجی و وحدت هنانوف نفراتی هستند که در پایان فصل بازیکن مازاد خواهند شد.

در این بین مهدی ترابی چندی پیش عنوان کرده بود شاید فصل آخر حضورش در پرسپولیس باشد و از الان هم شایعاتی مبنی بر جدایی وی مطرح شده است. گولسیانی هم که چندی پیش بابت عدم دریافت مطالباتش به باشگاه نوتیس داده بود ممکن است تصمیم به جدایی بگیرد و وضعیت سایر نفرات هم همچنان مشخص نیست.

استقلال: انفعال مدیریت کار دست آبی‌ها می‌دهد؟

استقلال هم اوضاعش چندان بهتر از پرسپولیس نیست چرا که تعدادی از مهره‌های کلیدی خودش را در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد دید. با توجه به عملکرد علی خطیر که در دو پنجره نقل و انتقالاتی در دوران مدیریت خودش عملکرد قابل قبولی نداشته، این نگرانی وجود دارد که او در مذاکره با ستاره‌ها برای ماندن ناکام بماند و نه تنها شاهد تقویت تیم در پایان فصل نباشیم، که حتی باشگاه در حفظ شاکله تیم کنونی هم دچار مشکل شود.

روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، پیمان بابایی، زبیر نیک نفس، امید حامدی فر، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و آرمان رمضانی نفراتی هستند که در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند شد و باید دید چه تدبیری برای حفظ این نفرات در باشگاه وجود دارد.

سپاهان: اوضاع نابسمان در باشگاه بدون مدیر

تعداد بازیکنان سپاهان که فصل پایانی قرارداد خود را سپری می‌کنند از لحاظ تعداد کمتر از سرخابی‌های پایتخت است ولی مشکل بزرگ طلایی‌پوشان در حال حاضر این است که مدیرعامل خود را نمی‌شناسند. بعد از جدایی محمدرضا ساکت و استعفای نیکفر از سرپرستی، هنوز تکلیف صندلی مدیریت باشگاه مشخص نشده و کسی نیست که مسئولیت مذاکره با این بازیکنان را بر عهده بگیرد. رامین رضائیان، میلاد زکی پور، فرشاد احمدزاده و محمد کریمی در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد و شایعاتی در خصوص عدم تمایل رامین رضاییان به ماندن در اصفهان مطرح شده و باید دید چقدر صحت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha