کد خبر 246202
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

این استان‌ها منتظر بارش شدید باران باشند/ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور

این استان‌ها منتظر بارش شدید باران باشند/ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  درباره وضعیت جوی امروز شنبه ۱۱ فروردین گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در استان اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان و روزهای یکشنبه ۱۲ فروردین و دوشنبه ۱۳ فروردین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، برخی نقاط استان کرمان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، دوشنبه این وضعیت در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رخ خواهد داد. سه‌شنبه ۱۴ فروردین در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، ارتفاعات کرمان، جنوب غرب اصفهان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: چهارشنبه ۱۵ فروردین ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در کرمان، فارس، غرب و شمال هرمزگان و بارش پراکنده در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس ادامه خواهد داشت. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک خواهیم داشت که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌گردد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۱۳ فروردین‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha