کد خبر 246017
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

در گفتگو با «حیات» عنوان شد:

اسرای عراقی میهمانان ما بودند/ عید نوروز را در کنار اسرا میگذراندیم

اسرای عراقی میهمانان ما بودند/ عید نوروز را در کنار اسرا میگذراندیم

عضو کمیسیون اداره اسرای جنگی گفت: عید نوروز را در کنار اسرا می گذراندیم چراکه به فرموده حضرت امام خمینی (ره) این عزیزان میهمانان ما بودند و ما باید طعم اسلام واقعی را با حسن رفتار به آنان می‌چشاندیم‌.

اصغر عزیزی عضو کمیسیون اداره اسرای جنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با بیان اینکه آداب و رسوم نوروز در اردوگاه های اسرای عراقی در ایران برگزار می‌شد، گفت: در بخشی از شهرهای کشور عراق مانند بصره و الاماره، نوروز و عید وجود دارد فلذا امکانات مراسم عید نوروز برای آنان از بوفه با خرج کمیسیون اسرا در اختیار افراد قرار می گرفت.

وی ادامه داد: در این مراسم اسرا، فرماندهان و اعضای کمیسیون شرکت میکردند. در حقیقت کار اجتماعی بزرگی توسط کل کمیسیون و کمیته ها در آسایشگاه ها برگزار می شد. برای نمونه اگر زیارت حرم مطهر حضرت رضا (ع) برای اسرا برگزار می‌شد ؛ کمیته کار، کمیته فرهنگی و کمیته بهداشتی نیز همراه آنان اعزام میشد تا خاطره ای به یاد ماندنی برای اسرا رقم بزنیم و همه اینها در راستای این بود که حضرت امام (ره) فرموده بودند که اسرا میهمان ها هستند و باید به بهترین نحو با آنان برخورد شود.

عزیزی بیان کرد: در واقع پیام ایشان چند بخش دارد و یکی از این پیامها این بود که ما باید طعم و مزه اسلام واقعی را به اسرا بچشانیم. از قبل از شروع سال جدید اسرا و فرماندهان در تدارک نوروز بودند این در حالی بود که حاج آقا نظران می‌گفتند که عید ما کنار اسرا است چراکه اینان میهمانان ما هستند.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که انجام می شد، این بود که رنگ و نوع آن لباس را برای نوروز تغییر می دادیم و از اطلاعاتی که از دفتر آقای حکیم به دست می آمد، استفاده می کردیم که سنتهای آنان را به ما یادآوری میکردند و حتی در ایام ماه مبارک حتما هفته ای یکبار زولبیا پخش میکردیم و همیشه سعی داشتیم به آنان و رسومات عراقی ها نهایت احترام را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha