کد خبر 245668
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

بزرگترین پایگاه جامع اهدای خون غرب کشور در لرستان ایجاد شد

بزرگترین پایگاه جامع اهدای خون غرب کشور در لرستان ایجاد شد

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: بزرگترین پایگاه جامع اهدای خون غرب کشور با ۲۰ تخت فعال در مرکز لرستان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، دکتر علی سوریمدیرکل انتقال خون لرستان شامگاه جمعه اظهار کرد: پروژه بازسازی پایگاه اهدای خون شهید رستمی مقدم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار هزینه شده در این پروژه افزون بر ۶۰ میلیارد ریال است که تلاش می شود این پایگاه تا پایان فروردین ماه به بهره برداری برسد.

سوری بیان کرد: این پایگاه پیش از این با ۶ تخت تنها در شیفت صبح فعال بود که پس از بازسازی با ۲۰ تخت فعال در ۲ شیفت صبح و عصر و همچنین در روزهای تعطیل پذیرای مردم نوعدوست استان جهت اهدای خون به بیماران نیازمند به این مایع حیاتی است.

وی بیان کرد: سال گذشته با همراهی اهدا کنندگان و همت همکاران توانستیم رتبه نخست کشوری درصد افزایش اهدا خون ، رتبه نخست کشوری شاخص اهدا خون بانوان برای یازدهمین سال پیاپی و رتبه نخست شاخص همکاری در شبکه ملی خون رسانی را کسب نماید.

سوری عنوان کرد: همچنین دو مرکز خونگیری شهرستان های دورود و کوهدشت به پایگاه فراوری خون تبدیل شده و اداره کل انتقال خون لرستان به عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی در استان شناخته شد.

وی افزود:‌ اداره کل انتقال خون لرستان این آمادگی را دارد تا در صورت همکاری مسئولین شهرستان های دوره چگنی و معمولان در این ۲ شهرستان نیز پایگاه انتقال خون افتتاح نماید که در صورت راه اندازی پایگاه در این ۲ شهرستان تمامی شهرستان های استان دارای پایگاه انتقال خون خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha