کد خبر 245530
۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

رشد ۷ درصدی مراجعه برای اهدای خون در خراسان جنوبی

رشد ۷ درصدی مراجعه برای اهدای خون در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۲۹ هزار و ۶۴ نفر سال گذشته برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، هفت درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانی حیات، کامبیز مهدی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۴ واحد خون در استان اهدا شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در این مدت از مجموع افرادی که موفق به اهدای خون شدند ۲۲ هزار و ۴۹۹ نفر مرد و هزار و ۶۷۵ نفر زن بودند که میزان اهدای خون توسط زنان ۵.۲ درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: در بازه زمانی یکسال گذشته ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر به عنوان اهدا کننده مستمر و ۶ هزار و ۲۲۴ نفر با سابقه اهدای خون موفق به اهدا شدند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۷۳ نفر برای اولین بار مراجعه و خون اهدا کردند تصریح کرد: همچنین در طول سال گذشته ۷۱۹ نفر موفق به اهدای پلاکت فرزیس شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، این رقم ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهدی‌زاده عنوان کرد: متوسط کشوری اهدای خون ۲۰ درصد و این شاخص در خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جغرافیایی و وجود چهار مرکز اهدای خون در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس ۲۶.۶ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به ششمین دوره پویش اهدای خون مهر سرخ ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی افزود: این پویش از روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا هفتم فروردین ماه جاری همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان تمامی مراکز اهدای خون در استان آماده پذیرایی از اهداکنندگان در ساعات بعد از افطار هستند.

وی ادامه داد: مرکز خون‌گیری بیرجند در نوبت صبح برای اهدای خون توسط مسافران و افرادی که منع روزه داری دارند فعال است.

مهدی‌زاده بیان کرد: مرکز بیرجند تا ۱۵ فروردین همه روزه فعال خواهد بود و در روزهای تعطیل رسمی بعد از افطار از ساعت ۱۹ تا ۲۲ آماده میزبانی از اهداکنندگان است.

وی ادامه داد: همچنین مرکز خونگیری فردوس فقط روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال و در خدمت اهداکنندگان خون خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha