کد خبر 245498
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵

ژست بشردوستانه لندن در قبال جنگ غزه

ژست بشردوستانه لندن در قبال جنگ غزه

 نخست وزیر انگلیس که از ابتدای جنگ علیه غزه و دور جدید نسل‌کشی فلسطینی‌ها، از رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت کرده است، با ژست‌های بشردوستانه در قبال بحران انسانی در این منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از بروز قحطی در آن شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، ریشی سوناک روز چهارشنبه در جلسه پارلمانی پرسش‌ و پاسخ از نخست وزیر ادعا کرد که دولت لندن عمیقا نگران اوضاع انسانی در غزه است.

وی با این ادعا که لندن برای کاهش رنج مردم فلسطین، از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد، افزود: برای جلوگیری از بروز قحطی(در نوار غزه) به اقدام فوری نیاز داریم.

نخست وزیر انگلیس آمار تلفات غیرنظامیان در غزه را «بیش از حد» توصیف کرد، اما در سخنانی انفعالی گفت که دولت لندن از (رژیم) اسرائیل می‌خواهد «مراقبت بیشتری را برای محدود کردن عملیات خود به اهداف نظامی انجام دهد».

سوناک اضافه کرد که این نکات را «مکررا» به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، منتقل کرده است.

سوناک در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین توسط انگلیس ادعا کرد که این اقدام را "زمانی که برای روند کلی صلح سودمندتر باشد"، انجام خواهد داد.

وی مدعی شد که دولت لندن همچنان به راه حل دو دولتی «متعهد» و خواستار آتش‌بس موقت در غزه است تا کمک‌های امدادی به غزه منتقل و اسرای صهیونیست آزاد شوند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

برخی کشورهای عربی و غربی در طول هفته‌های اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ریخته‌اند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

این درحالی است که فلسطینی‌ها و حامیان آنها ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

اندرو میچل معاون وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در مجلس عوام اذعان کرد: ارسال کمک‌های هوایی و دریایی نمی‌تواند جایگزینی برای ارسال کمک‌ها از طریق مسیرهای زمینی باشد و تنها از طریق آن مسیرها می توان تقاضای حجم کمکی را که اکنون مورد نیاز است، برآورده کرد.

وی افزود: ما همچنان به اسرائیل فشار می آوریم تا گذرگاه های زمینی بیشتری را برای مدت طولانی تر و با نیاز به بازرسی‌های کمتر باز کند. شکی نیست که گذرگاه های زمینی موثرترین وسیله برای رساندن کمک به غزه است و اسرائیل باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

با این حال، رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد واشنگتن و متحدانش به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد و ضمن بستن تمام گذرگاه‌های نوار غزه، در حال بمباران این منطقه است.

تلاش های شورای امنیت سازمان ملل هم برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه به علت حمایت همه جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.

تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha