کد خبر 245453
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

پیش بازی ایران - ترکمنستان؛

شروع دوباره یوزها با چهره جوان شده

شروع دوباره یوزها با چهره جوان شده

تیم ملی ایران با تغییرات زیادی نسبت به جام‌ ملت‌های آسیا به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ رقابت‌های انتخابی جام جهانی با برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف مقابل ترکمنستان از سر گرفته می‌شود و دو تیم فردا پنجشنبه دوم فروردین ماه سال جاری به مصاف هم می‌روند.

این اولین دیداری است که ملی‌پوشان پس از اتمام جام ملت‌ها برگزار خواهند کرد که باتوجه به دعوت از برخی چهره‌های جدید و عدم دعوت از برخی بازیکنان قدیمی جالب توجه خواهد بود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در گروه E مقدماتی جام جهانی با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و هنگ‌کنگ همگروه هستند که در دو بازی گذشته خود توانسته‌اند با پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و تساوی ۲ بر ۲ مقابل ازبکستان با چهار امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبک‌ها در صدر گروه قرار بگیرند.

تقابل‌های پیشین

تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان هفت مرتبه در طول تاریخ مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم یوزها سه پیروزی بوده و ترکمنستان هم دو بار موفق به شکست تیم ملی شده تا تفاوت دو تیم از لحاظ آماری چندان زیاد نباشد.

هر دو پیروزی ترکمنستانی‌ها برابر تیم ملی به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد که این تیم توانسته در دو بازی دوستانه با نتیجه مشابه یک بر صفر از سد ایران بگذرد و حالا ۲۸ سال است که نتوانسته پیروزی خود را مجدداً تکرار کند.

آشنایی با حریف ایران

تیم ملی ترکمنستان از جزو تیم‌های سطح اول فوتبال آسیا محسوب نمی‌شود و تا کنون سابقه حضور در جام جهانی را هم نداشته است. 

هدایت این تیم را یک مربی بومی به نام مرگن اورازوف بر عهده دارد که تنها ۳۶ ساله است و در پی نتایج خوبی که روی نیمکت تیم آخال ترکمنستان کسب کرده روی نیمکت تیم ملی کشورش نشسته است و امیدوار است تا بتواند برای اولین بار در یک نتیجه تاریخی تیم ملی کشورش را به جام‌جهانی برساند. هرچند با توجه به نتایج کسب شده و وضعیت جدول بعید است این اتفاق رخ دهد. 

ترکمنستان در دیدار نخست خود در مرحله جاری در خانه مغلوب ازبکستان شد و در دیدار دوم که خارج از خانه بود مقابل هنگ کنگ تن به تساوی ۲-۲ داد تا حاصلش از دو بازی گذشته فقط یک امتیاز باشد و حالا به فاصله پنج روز در دو بازی رفت و برگشت به مصاف ایران خواهد رفت. 

آخرین رویارویی

پنجشنبه ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۴ آخرین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ترکمنستان بود که در آن دیدار تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه سه بر یک حریف خود را در هم بشکند.

مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه ششم اولین گل تیم ملی ایران را به ثمر رساند. سعید عزت اللهی ۶۴ و اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸۳ گل‌های دوم و سوم ایران را به ثمر رساندند.

سرمربیگری تیم ملی کشورمان در آن دیدار بر عهده کارلوس کی‌روش بود.

حالا و با گذشت بیش از ۸ سال از آن تاریخ بار دیگر این دو تیم در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم خواهند رفت.

آشنایی با داور مسابقه

با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال یوسوکه آراکی به عنوان داور و جون میهارا و کوتا واتنبه به عنوان کمک‌های وی از کشور ژاپن این بازی را قضاوت می‌کنند. هیروکی کاساهارا به عنوان داور چهارم برای این مسابقه انتخاب شده است.

همچنین ناظر داوری از کشور مالزی و نماینده مسابقه از هند است.

اطلاعات شخصی داور دیدار ایران و ترکمنستان به شرح زیر است:

ورود به لیست داوران بین المللی: ۲۰۱۷

تعداد قضاوت بین‌المللی: ۱۱ بازی

آمار کارت زرد: ۳۶ کارت

آمار کارت قرمز : ۱ کارت

آمار قضاوت‌های بین‌المللی رسمی و مهم:

جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۲۳

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶

جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

آمار قضاوت برای تیم‌های ایرانی:

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳

نساجی ۱ - ۳ نوبهار ازبکستان

قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا

ایران ۱ - ۱ قطر

جدول گروه E

شروع دوباره یوزها با چهره جوان شده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha