کد خبر 245449
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

علیرضا نیکبخت در گفتگو با «حیات»

مشکلی در سبک بازی استقلال نمی‌بینم/ تغییر نسل و جوان‌گرایی در تیم ملی به موقع بود

مشکلی در سبک بازی استقلال نمی‌بینم/ تغییر نسل و جوان‌گرایی در تیم ملی به موقع بود

پیشکسوت فوتبال در مورد نتایج مسابقات لیگ برتر و تقابل تیم ملی با ترکمنستان صحبت کرد.

علیرضا نیکبخت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص نتایج هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: این هفته تیم‌های مدعی نتایج خوبی کسب کردند و استقلال توانست به خواسته خودش مقابل هوادار که کسب هر سه امتیاز بازی بود برسد و پرسپولیس هم با سرمربی جدیدش کم کم در حال اوج گیری است و این هفته‌ها نتایج خوبی کسب می‌کند. سپاهان هم بعد از چند هفته ناکامی دوباره دارد به روزهای خوب خودش برمی‌گردد و به این مثلث می‌توان تراکتور را هم اضافه کرد که بازی خوبی به نمایش می‌گذارد و سبک بازی این تیم را می‌پسندم. 

وی افزود: فکر می‌کنم در سال جدید و هفته‌های پایانی لیگ رقابت داغی را برای قهرمانی شاهد هستیم و این موجب جذابیت و پویایی لیگ ما می‌شود. متاسفانه دربی جذاب و تماشاگر پسندی را اخیراً شاهد نبودیم ولی از اینجا به بعد لیگ می‌تواند جذاب باشد و رقابت قهرمانی به عقیده من تا هفته آخر ادامه خواهد داشت. 

پیشکسوت فوتبال در مورد انتقاد از بازی تدافعی تیم جواد نکونام توضیح داد: من بازی استقلال را تدافعی نمی‌بینم. منظور دوستانی که انتقاد می‌کنند این است که بازیکنان استقلال در محوطه جریمه جمع می‌شوند و لایه‌های دفاعی ایجاد می‌کنند و اجازه بازی کردن و حمله کردن به تیم حریف را نمی‌دهند ولی استقلال اینطور نیست. استقلال در همه مناطق بازی پرسینگ سنگینی ایجاد می‌کند تا حریف نتواند بازیسازی کند و حمله طراحی کند. این خودش یکی از سخت‌ترین سبک‌های فوتبال است که اجرا کردنش در زمین بسیار سخت است و هنر استقلال و جواد نکونام است که به حریفان اجازه طراحی موقعیت روی دروازه را نمی‌دهند. من ایرادی در سبک بازی استقلال نمی‌بینم. 

نیکبخت در مورد فهرست جدید تیم ملی هم خاطرنشان کرد: فهرست جالبی بود و روی چند نفر از بازیکنانی که دعوت شده بودند شناخت چندانی نداشتم. این نشان می‌دهد کادرفنی لیگ را به دقت رصد کردند و به بازیکنان جوان و آینده‌دار میدان دادند. میانگین سنی تیم ملی تا حد زیادی کاهش یافته و امیدوارم نتیجه بخش هم باشد. تیم ما نیاز به نسل جدید داشت و به موقع سراغ این کار رفتند. 

وی در مورد تقابل با ترکمنستان هم گفت: ترکمنستان تیمی نیست که بخواهد برای ما دردسر ساز شود و حتی فرصت خوبی است که کادرفنی به تعدادی از این جوان‌ها میدان دهد تا بازی ملی را هم تجربه کنند. امیدوارم یک برد خیلی خوب کسب کنیم و روحیه تیم در همین شروع کار بالا برود. در کل ما در مرحله مقدماتی جام جهانی مشکلی نداریم و باید از الان به فکر صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشیم. 

نیکبخت در پایان گفت: سال خوبی برای همه مردم ایران آرزومندم و امیدوارم سالی به دور از بیماری و بالای طبیعی و مشکلات اقتصادی را در پیش داشته باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha