کد خبر 245289
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

برنامه هفتم توسعه با چه شاخص‌هایی تنظیم و تصویب شده است؟ + فیلم

برنامه هفتم توسعه با چه شاخص‌هایی تنظیم و تصویب شده است؟ + فیلم

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه موضوع‌‎محوری را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم 20 ابر مساله کشور را مورد توجه قرار داده و در 5 سال آینده برای آن‌ها راه‌حل‌هایی داشته باشیم.

سید نظام موسوی، عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات در رابطه با مصوبات مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه در سال گذشته گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه به نحو مستوفایی هم در کمیسیون بررسی لایحه و هم در صحن مجلس مورد بررسی‌های مناسبی قرار گرفت و اصلاحات مناسبی در آن لحاظ شد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات صورت گرفته در این برنامه براساس اولویت‌های دولت بوده، افزود: مبتنی بر لایحه دولت، برنامه نسبتا خوب و جامعی برای پنج ساله آینده کشور طراحی شد. در این برنامه تلاش شد که اولا هزینه‌ها و درآمدهای کشور در این برنامه 5 ساله دیده شود؛ به طوری که اگر این برنامه را به 5 دوره زمانی یک ساله تقسیم کنیم در تنظیم لوایح بودجه سنواتی به کار آید.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه با نگاهی کارکردگرایانه تنظیم شده، ادامه داد: در این برنامه موضوع‌‎محوری را در دستور کار قرار دادیم و سعی کردیم 20 ابر مسئله کشور را مورد توجه قرار داده و در 5 سال آینده برای ان‌ها راه‌حل هایی داشته باشیم.

موسوی همچنین گفت: در این برنامه ما دچار بخشی نگری هم نشدیم و سعی کردیم نگاهیی کلان و بر اساس منافع ملی و پیش‌بینی های‌مان از آینده این برنامه را به تصویب برسانیم و از این‌رو؛ من فکر می‌کنم برنامه اجرایی خوبی را در 5 سال آینده شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha