کد خبر 245276
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

یک درصد از کل بودجه دستگاه‌های دولتی در سال ۱۴۰۳ در کدام حوزه‌ها هزینه خواهد شد؟ + فیلم

یک درصد از کل بودجه دستگاه‌های دولتی در سال ۱۴۰۳ در کدام حوزه‌ها هزینه خواهد شد؟ + فیلم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که یک درصد از کل بودجه همه دستگاه‌های دولتی در سال ۱۴۰۳، به تولیدات فرهنگی اختصاص خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای پابانی سال گذشته و در جریان بررسی بند (هـ) بخش هزینه‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مکلف کردند تا یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با سازو کار اجرایی پیش‌بینی شده برای این مصوبه گفت: برای اختصاص این اعتبار به حوزه فرهنگی سازوکاری تعریف کردیم که براساس آن دولت باید به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، سازمان صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های متولی یک آئین نامه اجرایی تدوین نموده و سازوکار هزینه این اعتبار را تعیین کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مصوبه مجلس بر موضوعاتی همچون؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از خانواده و جهانی جمعیت، حمایت از فرهنگ پهلوانی در ورزش و حمایت از برنامه‌های مؤثر موسسات فرهنگی و قرآنی تاکید کردیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: از این‌رو به نظر می‌رسد که پس از تدوین آئین‌نامه اجرایی این مصوبه این اعتبار در حوزه‌های فوق مورد هزینه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha