کد خبر 245273
۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری دارد

برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری دارد

مدیرکل امور مجلس و استان‌های وزارت میراث و گردشگری گفت: برنامه هفتم توسعه اولین برنامه توسعه کشور بوده که در آن یک فصل مستقل تحت عنوان «فصل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» پیش‌‎بینی شده است.

محمد کریمی، مدیرکل امور مجلس و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور توسعه حوزه گردشگری پرداخت.

وی افزود: دولت اهتمام ویژه‌ای نسبت به حوزه گردشگری دارد. اخیرا با تلاش‌های بسیار زیادی که در کمیته ‍‌های تخصصی دولت صورت گرفت، در نهایت با تصویب هیأت محترم وزیران ورود اتباع ۳۳ کشور به ایران لغو روادید شد که این اقدام اتفاق بسیار بزرگی است.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: با حصول این لغو روادید اقدام بسیار مهمی است برای مقابله با ایران هراسی و وقتی یک گردشگر تنها با یک بلیط و بدون نیاز به روادید و به راحتی وارد ایران می‌شود و خود از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی آشنا شده و مهمان‌نوازی ایرانیان را مشاهده می‌کند؛ تبلیغات گسترده دشمنان ایران مبنی بر اینکه ایران فضای مناسب و امنی برای گردشگری نیست، خنثی می‌شود.

وی با اشاره به احکامی که در مجلس شورای اسلامی در جهت توسعه حوزه گردشگری صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه که بررسی و تصویب آن در دستورکار مجلس است، اولین برنامه توسعه کشور است که در آن یک فصل مستقل تحت عنوان «فصل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» پیش‌‎بینی شده است.

کریمی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با توجه به اینکه در برنامه‌های توسعه گذشته تنها در حد چند حکم جزئی به این موضوع پرداخته می‌شد؛ توجه به حوزه گردشگری در این سطح پیشرفت قابل توجهی برای این حوزه است.

وی در ادامه یادآور شد: در این فصل احکام بسیار خوبی برای حوزه گردشگری همچون در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای سرمایه‌ در ایجاد تاسیسات گردشگری و هتل‌ها، تقویت زرساخت‌های حوزه گردشگری دریایی، مرمت و احیای بافت‌ها و ابنیه تاریخی و... در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: امیدواریم که با این احکام شاهد رشد بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور باشیم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha