کد خبر 245166
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

ارائه خدمات امدادی به هزار و ۴۷۸ گردشگر و مسافر نوروزی طی ۷۲ ساعت گذشته

ارائه خدمات امدادی به هزار و ۴۷۸ گردشگر و مسافر نوروزی طی ۷۲ ساعت گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در چهارمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، به هزار و ۴۷۸ نفر از گردشگران‌ و مسافران خدمات امدادی ارائه شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، ۴۷۴ مورد عملیات امدادی صورت گرفته است.

وی افزود: ۲۳۸ مورد جاده ای ( معادل ۵۰ درصد) ۲۷ مورد کوهستان ( معادل ۶ درصد) و حادثه جوی ۳ مورد معادل (۱ درصد) انجام شده است.

وی تمام دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را هزار و ۴۷۸ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۷۲ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۳۶۷ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۵ نفر به مناطق امن انتقال و ۶۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۵۰ نفر در حوادث و سوانح جاده ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای ۷۹۷ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

بابک محمودی از مسافران و گردشگران خواست با توجه به شرایط جوی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل از اتراق در حاشیه رودخانه ها دوری کنند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت: مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha