کد خبر 245062
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

با حضور استاندار و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

مجهزترین «کتابخانه سیار» کشور در قزوین افتتاح می‌شود

مجهزترین «کتابخانه سیار» کشور در قزوین افتتاح می‌شود

مجهزترین کتابخانه سیار کشور با نام هدهد سفید با حضور استاندار قزوین و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح می شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، در راستای گسترش عدالت فرهنگی و دسترسی به کتاب و کتابخانه، کتابخانه سیار هدهد سفید (۵۵)، به عنوان مجهزترین کتابخانه سیار کشور، عصر یکشنبه ۲۷ اسفندماه با حضور محمدمهدی اعلایی، استاندار و مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قزوین افتتاح می‌شود.

این کتابخانه سیار دوستدار محیط‌زیست، برای اولین بار به پنل خورشیدی برای تأمین برق خودرو مجهز است که در طراحی داخلی آن از بروزترین تجهیزات استفاده شده است.

مخزن این کتابخانه دارای ۶ هزار نسخه کتاب است که به همه گروه‌های سنی اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در موضوعات متنوع، خدمات ارائه خواهد داد.

کتابخانه سیار هدهد سفید (۵۵) به مردم ساکن مناطق فاقدکتابخانه از جمله شهرستان‌های البرز و قزوین همچون ناحیه شهری مهرگان، پیریوسفیان و حصار خروان و سایر روستاهای فاقدکتابخانه خدمات ارائه می‌کند.

خودروی این کتابخانه سیار یک دستگاه کامیونت ۶ تنی است که با مساعدت سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، خریداری و تجهیز شده است.

این کتابخانه سیار پس از افتتاح رسمی، از نوروز ۱۴۰۳ خدمات‌رسانی به مردم، خصوصاً کودکان و نوجوانان، را آغاز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha