کد خبر 244830
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

مدیرکل راهداری استان زنجان خبر داد:

آسفالت آزادراه زنجان - قزوین به طول ۷۰ کیلومتر

آسفالت آزادراه زنجان - قزوین به طول ۷۰ کیلومتر

مدیرکل راهداری استان زنجان از برون‌سپاری فاز دوم روکش آسفالت آزادراه زنجان - قزوین خبر داد و گفت: روکش فاز دوم از ابتدای آزادراه زنجان و قزوین تا کیلومتر ۳۵ به صورت رفت و برگشت اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ جعفر قزوینیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران از اخذ مجوز اجرای فاز دوم پروژه بهسازی و روکش آسفالت در آزادراه زنجان - قزوین محدوده زنجان تا ورودی سلطانیه خبر داد و اظهار داشت: 450 میلیارد تومان اعتبار برای انتخاب پیمانکار فاز 2، از ابتدای حوزه استحفاظی آزادراه زنجان- قزوین، 35 کیلومتر در مسیر رفت و 35 کیلومتر در مسیر برگشت(جمعا 70 کیلومتر)، در نظر گرفته شد.

وی همچنین از اخذ مجوز لکه‌گیری و روکش آسفالت 50 کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی در استان زنجان خبر داد و افزود: این اقدامات نتیجه تلاش‌های همکارانم و همینطور پیگیری‌های مسئولان استانی در راستای پیگیری مطالبات مردمی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مدت زمان اجرای فاز 2 پروژه بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان- قزوین 2 ساله بوده و با تکمیل شدن اسناد مناقصه، انتخاب پیمانکار و مساعد شدن شرایط جوی در سال 1403 و آغاز فصل کاری، عملیات اجرایی آن آغاز شده و پایان سال 1404 تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز فاز یک پروژه بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان- قزوین در سال جاری افزود: فاز نخست این پروژه با اعتبار 350 میلیارد تومان از کیلومتر 35 آزادراه زنجان-قزوین در سال جاری آغاز شده و اینک با پیشرفت 50 درصدی مواجه بوده و در سال 1403 تکمیل می‌شود.

قزوینیان ادامه داد: فاز اول این پروژه با توجه به مطالعه و کارشناسی صورت گرفته، از انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان آغاز شد که شامل شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره بوده و بیشترین خرابی را داشت و در فاز دوم، تاکید بر ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان زنجان است که شامل شهرستان‌های زنجان و سلطانیه می‌شود.

قزوینیان ادامه داد: روکش آسفالت این آزادراه مطالبه بسیاری از مردم استان و مسافران بود که مجوز برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار با پیگیری‌های فراوان در سال گذشته عملی شد و امسال نیز در فاز دوم، مجوز برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha