به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، طبق بررسیهای انجام گرفته و گزارشهایی اعلام شده، در روزهای پایانی سال، مشکلات گستردهای در خصوص قبولی سفرهای تاکسیهای اینترنتی صورت گرفته است.
یکی از مخاطبین به حیات گفت: دو روز بود که از غرب تهران سفری به شرق تهران دارم و هیچ رانندهای آن را قبول نکرد.
با توجه به روزهای پایانی سال، ترافیک در سطح شهر گسترده است و بسیاری از رانندهها نیز از سفرهای پر ترافیک بیزارند. یکی از این رانندهها به خبرنگار حیات، گفت: این شغل خیلی صرفه مالی ندارد و من هم به ناچار آن را انجام میدهم، حالا اگر هم بخواهم مسیرهای پر ترافیک را قبول کنم، هزینه استهلاک ماشین نیز بسیار سرسامآور میشود.
فرید شهابی؛ معاون تجاری یکی از شرکتهای حمل و نقل اینترنتی در خصوص این مشکلات اظهار کرد: با فرا رسیدن هفته پایانی سال میزان ترافیک و سفرهای درونشهری به اوج خودش رسیده و وضعیت حملونقل به دلیل افزایش درخواستها و کاهش تعداد کاربران راننده، به شدت خاص شده است.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که توازن بین عرضه و تقاضا به هم میخورد برای تبدیل بیشتر درخواستها به سفر، ممکن است نوسان قیمتی اتفاق بیافتد؛ با این حال، تلاش میکنیم با راهکارهای هوشمند تعادل در تعیین نرخ را حفظ کنیم و از طریق تعیین حد مجاز قیمت اجازه نمیدهیم نرخ سفر از یک سطحی بالاتر برود. از سوی دیگر با در نظر گرفتن طرحهای تشویقی برای کاربران راننده سعی میکنیم آنها را به فعالیت بیشتر ترغیب کنیم.
گفتنی است چندی پیش بود که تاکسیهای اینترنتی با توجه به هشدارهای سازمان تعزیرات، گزینه «عجله دارم» را حذف کردند و این موضوع نیز تا حدودی بر میزان قبولی سفرها تاثیر داشته است.
تپسی نیز بعد از حذف «عجله دارم» بیانیهای منتشر کرد و در آن آورد: گزینه «عجله دارم» با هدف ارائه خدمت به کاربرانی که اولویت آنها نه هزینه سفر، بلکه قبول سفر است به خدمات تپسی اضافه شد. این گزینه برای افرادی است که مایلند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش داده و زمان انتظار کمتری را صرف قبول درخواست خود کنند. پیش از اضافه شدن گزینه «عجله دارم»، بارها کاربران در شبکههای اجتماعی اضافه کردن امکانی برای پیشنهاد قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی پیشنهاد داده بودند.
انتهای پیام/
نظر شما