کد خبر 244416
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

قاضی‌‎زاده هاشمی هم‌زمان با روز شهید:

امروز خانواده شهدا شفیع ما برابر امام راحل هستند/ انقلاب امام خمینی (ره) هنوز در مسیر شدن است

امروز خانواده شهدا شفیع ما برابر امام راحل هستند/ انقلاب امام خمینی (ره) هنوز در مسیر شدن است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: میهمانان اصلی جلسه امروز شما پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا هستید که در این جلسه حضور دارید، ما خادمان شهدا امروز شما را به شفاعت نزد حضرت امام راحل آوردیم تا شفیع ما باشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز آئین تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور، حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد و جمعی از خانواده‌های شهدا، معاونان و کارکنان بنیاد در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آئین گفت: جلسه امروز به مناسبت ۲۲ اسفند برگزار شده است، حضرت امام (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران را در ابتدای انقلاب پایه ریزی کردند، این توجه جدی حضرت امام (ره) و نوع نگاه امام به کسانی که در جریان مبارزات نهضت قدم برداشته، در میدان حاضر بودند و از جان فداکاری کردند را نشان میدهد، بعداً جنگ اتفاق افتاد و موضوع شهدای ترور به وجود آمد. آن زمان ناامنی های تجربه طلبان را داشتیم اما عمده شهدای ما پس از سال ۵۸ بودند. 

وی ادامه داد: این توجه و اهمیت امام خمینی (ره) به کسانی که پیام ایشان را شنیدند و با جان و دل پذیرفتند را نشان می‌دهد، در واقع همه این شهدا یک ویژگی دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حفظ و معرفی آن ویژگی به وجود آمد. میهمانان اصلی جلسه امروز شما پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا هستید که در این جلسه حضور دارید، ما خادمان شهدا امروز شما را به شفاعت نزد حضرت امام راحل آوردیم تا شفیع ما باشید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در واقع ما میراث‌داران امام راحل هستیم و مسئولیت ما بسیار بزرگ است، کار در بنیاد شهید بسیار عظیم و سخت تر است، چون غیر از ارائه خدمات که همه دستگاه ها  در نقش های مختلف مسئولیت دارند بار معنوی بزرگی نیز بر دوشمان است. حفظ قداست راه شهدا و خانواده آنان، معرفی چهره درست ایثار و شهادت، ستودن غبار از این چهرها و حرکت در راه خدا که خصوصیت شهدا و ایثارگران است باید به جامعه معرفی شود.

وی تاکید کرد: هدف مقدس  خانواده شهدا باید به جامعه معرفی شود. همه اینها باید به این چهره ممتاز گره بخورد و این کار سختی است و ما در این زمینه نیاز به کمک داریم که هم کم کارهای قبل ما نادیده گرفته شود و هم در این مسیر صعب و پرتلاش بتوانیم با عنایات الهی عمل کنیم.  در حقیقت یکی از مهم ترین و جدی ترین کارهای ما حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی در عصر حاضر است، انقلاب اسلامی در حال امتداد و طی مسیر است. در این مسیر صعب هرچه به قله نزدیکتر می‌شویم کار سخت‌تر می شود و خدای نکرده سقوط خطرناکتر است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه یادآور شد: این استمرار به استاد، راه بلد و دره‌بانی نیاز دارد تا سقوط نکنیم و این شاید مسئولیت مشترک زینبی با بقیة سلف شهدا است، هر کسی در مسیر شهید و  شهدا بوده امروز کارش حفاظت از مسیر شهداست، شهدا خودشان به قله رسیدند و به عنوان چراغ راهنما و افرادی که نور افکن انداخته اند تا جامعه به آن سمت حرکت کند، هستند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: جامعه ایرانی پیشتاز جامعه بشری است تا بعد هم با توفیقات الهی، باقی عالم را به این مسیر دعوت کند و زمانی که دعوت را بپذیریم نتیجه انقلاب امام خمینی (ره) حضور حضرت مهدی (عج) را شاهد خواهیم بود. انقلاب امام راحل هنوز در مسیر شدن است و زمانی انقلاب به نتیجه رسیده است که آن انسان کامل عنان را به دست بگیرد و بگوییم پرچمی که امام به پشتوانه خون شهدا و ملت بلند کرد به نتیجه رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: امیدوارم سال گذشته اقدامات ما مورد قبول درگاه حق و عنایت حضرت امام راحل باشد و دعای خیر امام به همه مسئولان کشور کمک کند سعادت معنوی و مادی جامعه رقم بخورد.

خون شهید همچنان زنده است

وی با بیان اینکه خداوند رحمان کلاسی خصوصی برای شاگردان درسخوان و ممتاز خود دارد، تاکید کرد: آنانی که با استعداد، ساعی و تلاشگر بودند. آنان را انتخاب کرده، معلمی خاص برای آنان قرار می دهد و نوع حساب و کتابش با آنان متفاوت است. داستان مجاهدین در راه خدا، داستان این شاگردان خاص مکتب خداست. آنانی که میان مردم زندگی می کنند و از قشر و سن خاصی نیستند. فلذا می‌بینیم که در میان شهدا فقط جوانان قرار ندارند؛ بلکه پیرمرد 80 ساله و دختر چند ساله کاپشن صورتی هم حضور دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: آنانی که با صدای بلندتر لبیک گفته، استعداد  و از همه مهمتر صدق و وفای خود را به خدا ثابت کردند. خداوند پاداش صادقان را می دهد و بزرگترین پادشی که خداوند در عالم به شهدا می‌دهد، این است که او را می‌خرد؛ شهید خود را به خدا فروخته است. هر کدام از ما خودمان را به بهایی در دنیا می‌فروشیم و عمرمان آن‌چیزی است که آن را معامله می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دارایی انسان جان و عمر اوست و ما هر روز مشغول معامله عمرمان با ثروت، علم و... هستیم، خاطرنشان کرد: این افراد ساعی مکتب هستند که با گران‌قیمت‌ترین کالای عالم که خود خداست خود را معامله می‌کنند و خداوند می‌گوید شما خون من هستید. در واقع تجسم احسن الخالقین را در وجود شهدا و بعد معصومین می‌بینیم. آنان به عصمت عملی روی آورده و خداوند آنان را گلچین کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه یادآور شد: شهدا محبوب هستند. چهل سال از تاریخ شهادت برخی از شهدای ما گذشته اما یاد او هنوز زنده است؛ چراکه خون شهید همچنان زنده است و هنوز نام و یاد او بر سر زبان هاست و این کار خداست. خداوند رحمان ذره ذره شهدای مفقود را سمت ما می فرستد چراکه شهدایی که هدایت جامعه را برعهده گرفتند، معلمین جامعه هستند و راه زندگی ابدی را برای ما آشکار می‌کنند. آنان به عنوان معلم برای کل جامعه انتخاب شده و حرفشان نافذ و قطعی است و وجودشان گرمابخش و وحدت‌بخش است. اگر شهیدی بعد از چهل سال تشییع شود همه دور آن جمع می شوند؛ این برکتی است که خداوند به آنان داده است.

وی بیان کرد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی که امروز به دستور حضرت امام راحل تاسیس شده است؛ وظیفه وجودی‌اش حفظ شأن معلمی، استادی شهدا و این نورافکن پرطنین است. کسی که خود را فدا می‌کند جامعه او را رها نمی‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: باید سبک زندگی شهدا، پدران و مادران شهید پرور، همسران شهدا، جانبازان و آزاده ها به جامعه معرفی شود. در واقع این کلاس درس برای جامعه است. چگونه ممکن است جامعه ای که در آن ایثار ارزشمند تلقی می شود، طلاق صورت گیرد. در این جامعه نباید هیچ آسیب اجتماعی و جرم و جنایتی وجود داشته باشد. ما باید فرهنگی که در آن ایثار جاری و ساری است را بعنوان الگوی ممتاز زندگی بشر و نیاز جامعه معرفی کنیم. دامن این الگوی برتر پاک است. امیدواریم بتوانیم در این مسیر با قدرت و قوت راه برویم، به شهدای عزیز که اینجا آرمیده اند پیمان ببندیم و بگوییم پایبند شما هستیم. این یاد را در عمل نگه می‌داریم.

وی ادامه داد: در جلسه ای که هفته گذشته با رئیس جمهور محترم برگزار شد؛ ایشان فرمودند هرجا کسی که متعلق به جامعه ایثار و شهادت است باید نشانه و علَم باشد؛ زمانی که او آنجا وجود دارد امر به معروف و نهی از منکر رخ دهد. این موضوع باید انجام شده و با کمک یکدیگر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی انجام شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: امروز ادای ادب به شهدا، وابستگان آنان، آزادگان، جانبازان و رزمندگان می‌کنم. امیدوارم بتوانیم آنچه امام خمینی (ره) از ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خواسته است را به درستی انجام و به نتیجه برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha