کد خبر 244372
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

برف و باران یزد را فراگرفت

برف و باران یزد را فراگرفت

 فعالیت سامانه بارشی در استان یزد همزمان با اولین بامداد ماه مبارک رمضان همراه با نعمت الهی در اکثر مناطق استان به صورت برف و باران بود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ بیشترین بارش باران ثبت شده ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز در استان مربوط به هفتهر میبد با ۳۲ میلیمتر، مزرعه نو اردکان با ۳۰ میلیمتر، چادرملو اردکان با ۲۸.۸ میلیمتر و علی آباد تفت با ۲۸.۷ میلیمتر بوده است. این بارش‌ها در شهر یزد که شب گذشته آغاز و تا بامداد نیز ادامه داشت در ایستگاه آبشور ۱۲.۳ میلیمتر و در سایر ایستگاههای این شهر یک دو میلمتر کمتر گزارش شده است.

سامانه جوی فعال روی استان منجر به بارش برف در برخی مناطق استان عمدتاً در تفت و میبد نیز شد به طوری که در مناطق دره زرشک و سخوید در شهرستان تفت بیشترین میزان برف به ترتیب ۹ و ۷ سانتیمتر بود و در صدرآباد میبد نیز ۴ سانتیمتر برف روی زمین نشست.

بنا بر پیش بینی هواشناسی استان متعاقب فعالیت این سامانه در استان کاهش دما بوده است، به نحوی که بیشینه دمای امروز شهر یزد را نسبت به روز گذشته حدود ۵ درجه کاهش داده و پیش بینی می‌شود در گرمترین ساعات به ۱۵ درجه برسد.

هواشناسی برای فردا چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، آسمان استان را کمی  ابری به همراه افزایش دما و افزایش سرعت باد پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha