کد خبر 221540
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

نخستین برف پائیزی ارتفاعات غرب گیلان را سپید کرد

نخستین برف پائیزی ارتفاعات غرب گیلان را سپید کرد

 نخستین برف پائیزی بامداد امروز (پنجشنبه) در ارتفاعات رضوانشهر و تالش واقع در غرب گیلان به زمین نشست و این مناطق را سفیدپوش کرد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در این باره گفت: نخستین برف پائیزی ارتفاعات بالادست شکردشت شهرستان تالش را سفید پوش کرده‌ و به گزارش افراد محلی، برف همچنان در حال باریدن است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات بالادست و بارش باران در مناطق مختلف استان گفت: از شامگاه دوشنبه تا ساعت ۹:۳۰ امروز (پنجشنبه)چابکسر با ۱۴۲ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.

آرش نبی‌زاده اظهار داشت: بندرانزلی با ۱۲۴میلیمتر، رضوانشهر با ۱۰۵‌، کیاشهر با ۹۱ و دستک در آستانه اشرفیه با ۸۶ میلیمتر بعد چابکسر بیشترین بارش‌ها را طی این مدت داشتند؛ ضمن اینکه در ایستگاه فرودگاه رشت ۵۲ و ایستگاه کشاورزی این شهر ۶۱ میلیمتر باران ثبت شده‌است.

وی با بیان اینکه همچنان شاهد بارش باران در مناطق مختلف گیلان هستیم، اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، امروز نیز سامانه ناپایدار جوی در این استان فعال و شرایط برای بارندگی، وزش باد، گاهی شدید و خیلی شدید، رعد و برق و در ارتفاعات بالادست بارش برف فراهم است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: از اواخر وقت امروز نیز کاهش ناپایداری‌ها پیش‌بینی شده و طی فردا (جمعه) نیز به سبب شکل‌گیری جریانات کم و بیش ناپایدار در برخی نقاط بارندگی دور از انتظار نیست.

نبی زاده با بیان اینکه اوایل هفته آینده جوی غالبا پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای گیلان پیش‌بینی شده‌ است، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با پنج درجه سلسیوس خنک ترین و دیلمان با ۲۵ درجه گرمترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۶ درجه سلسیوس و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۲ متر و فردا با ارتفاع موج ۱.۷ برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

هواشناسی گیلان پیش از این بارش باران در مناطق مختلف استان و بارش برف در ارتفاعات بالادست را پیش‌بینی کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha