کد خبر 244324
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

وزیر بهداشت خبر داد؛

داروهای با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد

داروهای با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قاچاق دارو با ارز دولتی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: قاچاقچیان از ارزان بودن ارز سود می‌بردند، نه از فروش دارو.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با هیات رئیسه فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» وزارت بهداشت بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده است، گفت: فرهنگستان علوم پزشکی با حضور کارشناسان برجسته نظام سلامت، برای حوزه سلامت فرصت و ظرفیتی بزرگ است و از تداوم جلسات مشترک و ایجاد کارگروه‌های تخصصی با فرهنگستان علوم پزشکی استقبال می‌کنیم.

وی افزود: سال‌هاست عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی هستم و شاهدم که فرهنگستان علوم پزشکی در دوره جدید تحول یافته به طوری که توجه به سلامت معنوی به عنوان یک اقدام دانشگاهی و انقلابی از دستاوردهای این فرهنگستان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات ارزشمند کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود تحریم‌ها شاهد پیشرفت‌های فراوانی در حوزه سلامت هستیم و همکاری وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی می‌تواند به این پیشرفت‌ها شتاب دهد. 

وی اظهار کرد: خوشبختانه نسل جوان امروز مانند نسل آغازین انقلاب و دفاع مقدس در صحنه هستند و حال آنکه دشمن می‌خواهد با تبلیغات مسموم در فضای مجازی، واقعیات جامعه را تحریف کند.

عین‌اللهی برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور گسترده دانشجویان در این اردوها را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهمترین رویکرد ما کادرسازی برای آینده است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به ایجاد پشتوانه‌های فکری و معنوی لازم برای فعالان آینده نظام سلامت کمک می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح «دارویار»، خاطرنشان کرد: داروهای تولید ایران با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد و با ۱۰ برابر قیمت اصلی به فروش می‌رفت. در واقع قاچاقچیان از ارزان بودن ارز سود می‌بردند، نه از فروش دارو، بنابراین لازم بود با اجرای طرح دارویار از این مشکلات جلوگیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه یادآور شد: وزارت بهداشت را با روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی، ۷۰۰ میلیون یورو تعهدات و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و نخستین اقدام ما در حوزه بهداشت انجام واکسیناسیون همگانی بود.

وی، یادآور شد: در شروع، به خاطر بدعهدی صادرکنندگان واکسن، فقط ۱۸ میلیون دز واکسن تزریق شد و تعداد مرگ‌ها تا آذر ۱۴۰۰ به ۱۳۲ هزار نفر رسید؛ ولی با بسیج ملی واکسیناسیون و تزریق ۱۵۵ میلیون دز واکسن، تعداد مرگ و میرها کاهش یافت و از آن زمان تا مهار همه‌گیری کرونا حدود ۲۲ هزار جان‌باخته کرونا در سراسر کشور داشتیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه تزریق روزانه ۷۰ هزار دز واکسن را به بیش از یک میلیون دز در روز و ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دز در هفته رساندیم، گفت: این تلاش‌ها باعث شد در اجلاس قاهره، سازمان بهداشت جهانی اقدام سریع ایران برای واکسیناسیون، ایمنی بخشی مردم و مهار کرونا را مورد تجلیل قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha