کد خبر 244240
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

نجم‌آبادی به «حیات» خبر داد؛

مجلس بر افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه اصرار دارد/ بررسی بودجه تا پایان سال تمام نمی‌شود + فیلم

مجلس بر افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه اصرار دارد/ بررسی بودجه تا پایان سال تمام نمی‌شود + فیلم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی در رابطه با آخرین وضعیت لایحه بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی  حیات، در رابطه با آخرین وضعیت لایحه بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه در ماه گذشته در مجلس مصوب شد و شورای نگهبان قانون اساسی هم اشکالات خود به لایحه بودجه مصوب مجلس را اعلام کرد و مجلس هم در این رفت و برگشت برخی ابهامات را برطرف کرد و در برخی موارد هم بر مصوبات پیشین خود اصرار ورزید.

وی افزود: یکی از مواردی که مجلس علی‌رغم اشکالات شورای نگهبان بر تصمیم خود اصرار ورزید موضوع افزایش حقوق و دستمزدهای کارکنان دولت بود که با اصرار مجلس بر مصوبه پیشین خود حتما به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس مصوبه مجلس، قانون بودجه به صورت دو مرحله‌ای تصویب خواهد شد. مرحله اول کلیات و مرحله دوم مرحله ردیف‌ها و جداول بودجه است. مجلس درحال حاضر منتظر است که دولت محترم ردیف‌ها و جداول بودجه را به مجلس تحویل دهد تا مورد بررسی نمایندگان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: قبلا در جریان بررسی بودجه شفافیت وجود نداشت و هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برای بودجه تصمیم می‌گرفت و در تغییراتی ایجاد می‌کرد؛ اما الان براساس خواسته خود مجلس ما نیازمند شفافیت بیشتری هستیم.

نجم‌آبادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمان احتمالی اتمام بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: اگر ردیف‌ها و جداول بودجه در همین هفته به مجلس نرسد، به سمت تصویب بودجه دودوازدهم حرکت می‌کنیم تا فعلا تکلیف دولت در دو ماه اول سال آینده مشخص شود و پس از آن در فرصت مناسب به وظیفه‌مان در بررسی لایحه بودجه عمل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha