کد خبر 245283
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

مجلس به سمت لایحه محوری به جای طرح محوری حرکت کند/ رقابت جدی برای کسب کرسی ریاست مجلس نیست + فیلم

مجلس به سمت لایحه محوری به جای طرح محوری حرکت کند/ رقابت جدی برای کسب کرسی ریاست مجلس نیست + فیلم

نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم و منتخب مردم بندرانزلی در مجلس دوازدهم ضمن بیان نقاط ضعف و قوت مجلس فعلی و و اولویت‌ها و مسائل پیش‌روی مجلس آینده گفت: مجلس باید به سمت لایحه محوری به جای طرح محوری حرکت کند.

احمد دنیامالی، نائب‌رئیس کمیسیون عمران و منتخب مردم بندرانزلی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات درباره عملکرد مجلس یازدهم و اولویت های پیش‌رو مجلس آینده گفت: در ابتدای مجلس یازدهم بحث این بود که طرح‌محوری مبنا قرار نگیرد و به سمت لایحه محوری حرکت کنیم؛ متاسفانه در این خیل موفق عمل نکردیم و امیدواریم که مجلس دوازدهم به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که لوایح معمولا از انسجام بیشتری برخوردارند و کار کارشناسی قوی‌تری در آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: به اعتقاد من در مجلس دوازدهم ما باید تلاش کنیم که از جزئی‌نگری پرهیز کنیم و اختیار آئین‌نامه ای را در قالب قوانین کلی به خود دولت واگذار کنیم؛ چراکه از این طریق هم می‌توانیم سرعت تصویب لوایح را بیشتر کرده و هم تعداد طرح‌هایی را که امکان ارائه به صورت لایحه توسط دولت دارند را کاهش دهیم.

نائب‌رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت ابعاد نظارتی مجلس خاطرنشان کرد: بعد نظارتی مجلس هرچقدر قوی‌تر باشد مجلس کار آمدتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکل تضاد قوانین بالادستی در نظام تقنینی کشور یادآور شد: تکثر قوانین موجود و تضاد قوانین بالادستی یکی از مسائل پیش‌رو است که مجلس آینده باید برای اصلاح این تضادها وقت بگذارد و تا حد امکان از تکثر قوانین پرهیز کند.

دنیامالی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی در هیات رئیسه مجلس آینده نیز گفت: قطعا در هیات رئیسه تغیراتی -به جز شخص رئیس- صورت می‌گیرد و این تغییرات طبیعی است. اما موضوع اصلی در تغیرات هیئت رئیسه موضوع انتخاب رئیس مجلس است که به نظر می‌رسد که شرایط مجلس دوازدهم به گونه‌ای است آقای قالیباف رقیب جدی نداشته باشند و احتمالا رای زیادی برای کسب مجدد کرسی ریاست کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha