کد خبر 244219
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

حل مشکلات مواصلاتی برای ارسال سریع‌تر کمک‌های مردمی به سیستان و بلوچستان

حل مشکلات مواصلاتی برای ارسال سریع‌تر کمک‌های مردمی به سیستان و بلوچستان

در روزهایی که سیل سهمگین، زندگی بخشی از مردم استان سیستان و بلوچستان را دچار مخاطره کرد، اقدام به موقع برای رفع مشکلات مواصلاتی باعث شد تا کمک‌های مردمی با سرعت بیشتری به دست مردم سیل‌زده این استان برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه سال‌جاری، بارش شدید باران موجب جاری شدن سیلاب در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان شد تا بار دیگر مردم ایران و گروه‌های جهادی، در مسیر حمایت و همدلی عاشقانه با هموطنان خود، سیلی دیگر از کمک‌های نقدی و غیر نقدی را نثار این استان مصیب‌زده کردند.

اقدام انسان‌دوستانه مردم ایران پس از هر اتفاق تلخی، از زلزله بم در سال‌های گذشته گرفته تا سیلاب گلستان و زلزله سر پل ذهاب، بارانی از مهر و نیک‌دلی را بر سر هموطنان آسیب دیده نازل می‌کند تا گوشه‌ای از زخم‌ها، جراحت‌ها و سختی‌های آنها را جبران کند.

اگرچه این حادثه طبیعی، بسیاری از مردم استان سیستان و بلوچستان را داغدار و بحران زده ساخت اما تبلور حمایت‌های بی‌دریغ مردمی باعث شد تا رشته پیوندی میان تمام شهرها و استان‌های کشور، با این استان برقرار شود. برای نمونه در یک مرحله ۵۰۰ تن کمک غیرنقدی برای ارسال به این منطقه جمع‌آوری شد اما مجموعه ارسال کننده از مردم درخواست کرد تا دیگر کمک ارسال نکنند، چون امکان ارسال این حجم کمک وجود نداشت.

البته برای حل مشکلات مواصلاتی جهت ارسال هرچه بیشتر و بهتر کمک‌های غیرنقدی مردم ایران از سراسر کشور به استان سیستان و بلوچستان، خصوصا در مسیرهای جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، اقدامات جدی را انجام داد تا بتواند این مشکلات را در حداقل زمان برطرف کند.

در این رابطه داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: باتوجه‌به شدت خسارات، نیاز به اعزام کمک از استان‌های هم‌جوار و استان‌های معین بود و در این راستا اکیپ‌هایی از استان‌های هرمزگان، کرمان و کرمان جنوب در شهرستان چابهار مستقر شدند تا در محورهای مختلف فعالیت کرده و عملیات بازگشایی محورها به سرعت انجام شود.

وی با بیان این که عمده محورهایی که امکان باز کردن آنها وجود داشت، بازگشایی شد، تاکید کرد: در برخی محورها به دلیل بالابودن سطح آب و فروکش‌نکردن، عملیات بازگشایی به‌تعویق‌ افتاده اما به‌محض فراهم‌شدن شرایط، دراسرع‌ وقت اقدام لازم در آن نواحی انجام شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: باتوجه‌به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی، همکاران ما تلاش کردند تا نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی و با ایجاد آب‌بند در کنار جاده از خسارات به ردی جاده جلوگیری کرده و امکان تردد در محورهای مواصلاتی برقرار باشد.

لازم به ذکر است که امدادرسانی هوایی هلال احمر به مردم جنوب استان سیستان و بلوچستان در دومین هفته درگیری با سیلاب همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در ۷۶۵ روستا امدادرسانی و اقلام زیستی در بیش از ۶۶۰ روستا توزیع شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha