کد خبر 244096
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

رئیس‌جمهور سریلانکا تاکید کرد؛

گسترش همکاری‌ها ایران و سریلانکا در زمینه‌های مختلف

گسترش همکاری‌ها ایران و سریلانکا در زمینه‌های مختلف

رئیس جمهور سریلانکا امروز در حاشیه نمایشگاه اتحادیه کشورهای ساحلی اقیانوس هند (آیورا) بر گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، نمایشگاه کشورهای عضو اتحادیه همکاری کشورهای ساحلی اقیانوس هند (آیورا) با شعار «حفظ پایدار اقیانوس هند برای نسل‌های آینده) امروز یکشنبه ۲۰ اسفند در کلمبو برگزار شد.

این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن دهم مارس (۲۰ اسفند) سالگرد تاسیس اتحادیه کشورهای ساحلی اقیانوس هند (آیورا)، با شرکت کشورهای عضو این اتحادیه برگزار شده است. رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و سایر مقامات سریلانکا نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو نیز با هدف معرفی ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی و فرهنگی ایران در این نمایشگاه حضور فعالی داشت که مورد توجه ویژه رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت. رانیل ویکرمسینگه رئیس‌جمهور سریلانکا و علی صبری وزیر امورخارجه این کشور در سخنان خود بر اهمیت توسعه همکاری‌ها بین کشورهای این حوزه تأکید کردند.

رئیس جمهور سریلانکا نیز ضمن بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران، به ساخت پروژه سد اومااویا توسط ایران در سریلانکا اشاره و بر اهمیت آن تأکید کرد. وی همچنین بر گسترش همکاری‌ها با ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعتی و فنی نیز تأکید کرد.

اتحادیه همکاری‌ کشورهای ساحلی اقیانوس هند (آیورا) در سال ۱۹۹۷ به ابتکار هند و موریس تشکیل شد و در حال حاضر ۲۳ عضو دارد. دستیابی به توسعه پایدار، همکاری‌های اقتصادی و برطرف کردن موانع همکاری‌های علمی و تجاری بین کشورهای عضو از جمله اهداف اصلی این اتحادیه است.از ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ ریاست این سازمان به مدت ۲ سال از بنگلادش به سریلانکا منتقل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha