کد خبر 244020
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

دستیار رئیس جمهور خبر داد؛

استادان اخراج شده به محل کار باز می‌گردند/ پیگیری حقوقی پرونده تقلب در کنکور

استادان اخراج شده به محل کار باز می‌گردند/ پیگیری حقوقی پرونده تقلب در کنکور

 دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، از پیگیری حقوقی پرونده تقلب در کنکور خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در نشست خبری اظهار کرد: موضوع فیلترینگ با توجه به وظیفه آزادی بیان مساله‌ای مهم بود که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است. بنا بر گفته کارشناسان، فضای مجازی دیگر مجازی نبوده و برخی از مردم در این فضا امرار و معاش می کنند. 

وی با بیان اینکه در زمینه تقلب در کنکور مکاتباتی با وزیر علوم داشته موضوعاتی را در راستای حفظ حقوق شهروندی گفته شده، افزود: در خصوص اخراج برخی از استادان نیز نامه‌هایی به وزیران بهداشت و علوم ارسال شده بود که خوشبختانه برخی از استادان به کار خود بازگشته‌اند و تلاش برای دعوت به کار بقیه استادان دانشگاهی در حال انجام است. 

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: معتقدم که ماده ۲۵ خدمات کشوری در زمینه حقوق شهروندی باید به‌طور دقیق اجرا شود و حقوق مردم در دستگاه‌های مختلف رعایت شود. 

وی با اشاره به اینکه پیگیر نگهداشت و حمایت از نخبگان علمی دارم، بیان کرد: در زمینه دفاع از حقوق مردم در خصوص مصدومان شیمیایی سردشت،  شرکت هایی از فرانسه، آمریکایی و انگلیسی نقش مهمی در فروش سلاح شیمیایی به دشمن بعثی داشته، از نظر مسائل حقوقی پیگیر این موضوع هستیم. رئیس حمهور توجه جدی به ایرانیان خارج از کشور دارد و به‌همین دلیل پیگیر مسائل حقوقی‌شان خواهیم بود. 

پاد تاکید کرد: این دولت به‌طور جدی پیگیر تصویب لایحه زنان در مجلس هستیم و امیدوار بوده در این مجلس این لایحه به سرانجام برسد. آسیب‌های اجتماعی زنان موضوع مهمی است و پیگیر رسیدگی به این موضوع و حل این مساله هستیم. با خانواده‌های درگذشتگان اغتشاشات سال گذشته دیدارهایی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دختران دهه‌های ۵۰ و ۶۰ فراموش شدگان از منظر قوانین و حقوق شان است و ما حق نداشته، این دختران را به‌دلیل تجرد بودن از امتیازهای به حق شان محروم بمانند، تاکید کرد: توسعه حقوق مردم یکی از الویت‌های اصلی این دولت بوده و بیش از ۱۰۰ نامه در زمینه دفاع از حقوق مردم مکاتبه شده است.  

وی همچنین گفت: آزادی بیان،  حریم خصوصی شهروندان از جمله موضوعات مهم محسوب می شود.  حقوق مادی و معنوی زنان و دفاع از حقوق ملت ایران در جوامع بین المللی از جمله مسائل با اهمیت به حساب می آید.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: من موافق فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام، واتس‌آپ نبوده و در این خصوص با وزیر ارتباطات جلساتی را برگزار کرده‌ام. حریم خصوص برای ما مهم است و از آن طرف، امنیت ملی نیز برای ما نیز مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص قانون مطبوعات هیچ اقدامی را بدون حضور مراجع تخصصی آن موضوع انجام نمی‌دهیم، بعد از اینکه یکسری از همکاران مطبوعاتی دستگیر شدند. بنده به اوین رفتم، برآیند کلی این بود که این قانون باید ارتقا پیدا کند، ما نمی‌توانیم بگوئیم تشویش اذهان عمومی به‌گونه‌ای باشد که مردم نتوانند نقد کنند.

پاد در خصوص خشنوت کلامی و دو قطبی ایجاد شده، ابراز تاسف کرد و خاطرنشان کرد: در زمینه فیلم منتشر شده در فضای مجازی در یکی از درمانگاه‌های قم باید بگویم که نباید به طرف خاصی غش کنیم و نباید با نوع حرف و مواجهه، خشونت تولید شود.

وی همچنین گفت: دولت به حجاب‌بان‌ها حقوقی نمی‌دهد و این افراد در استخدام دولت نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha