کد خبر 243869
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

وزیر بهداشت وارد اهواز شد

وزیر بهداشت وارد اهواز شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در جمع راهیان نور صبح امروز وارد اهواز شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز شنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز و به منظور بازدید از مناطق جنگی راهیان نور وارد اهواز شد.

مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان در آستانه ماه مبارک رمضان، مملو از کاروان‌های راهیان نور است مه برای عرض ارادت به ساحت شهدای گلگون کفن کشورمان به این مناطق می‌آیند. 

بر اساس این گزارش دکتر عین اللهی در ادامه سفر خود قرار است از یادمان‌های شلمچه و آبادان نیز بازدید کند.

یادمان طلائیه
یادمان طلائیه در ۴۵ کیلومتری جاده اهواز- خرمشهر قرار گرفته است و یکی از محورهای مهم عملیاتی خیبر و بدر به شمار می‌رود.
پس از دوران دفاع مقدس مقری برای جستجوی پیکرمطهر شهدا در این منطقه دایر شد.

یادمان هویزه
شهر هویزه در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی دشت آزادگان واقع شده و دشمن در آغاز جنگ با اشغال شمال و شرق هویزه، عملا آن را محاصره کرد.

یادمان شهدای هور که در منطقه صفر مرزی قرار دارد و تردد به آن دشوار است، معمولا تنها در ایام تعطیلات نوروزی برای زائران کاروان‌های راهیان نور فعال است.

یادمان شهدای شلمچه در یک کیلومتری شمال گمرک خرمشهر و پاسگاه شلمچه و در نزدیکی محل تلاقی جاده امام رضا(ع) و جاده شهید کاظمی قرار دارد. پس‌ از عملیات‌ کربلای ‌پنج، آثار باقی‌مانده‌ از شهدا درمحل‌ یادمان‌ شهدای‌ شلمچه‌ جمع‌آوری‌ شد که‌ زیارتگاه‌ میلیون‌ها نفردر سال‌های‌ اخیر شده‌ است. 

وزیر بهداشت درمان  و آموزش پزشکی گفت: سرزمین هویزه شاهد حضور فرشتگان روی زمین در طول تاریخ دفاع مقدس بوده که می‌تواند الگوی جوانانی باشد که در آن زمان حضور نداشتند.

وی با بیان اینکه می‌توان از عطر شهدا در این مکان مقدس استفاده بُرد، افزود: باید راه شهدا را ادامه داد تا بالاترین درجه در روی زمین را با تمام وجود درک کرد.

عین اللهی تصریح کرد: شهدای بزرگی مانند علم الهدی در طول تاریخ ماندگار شدند و امروز همه ما به آنها افتخار می‌کنیم و ادامه راه همه این عزیزان بر دوش همه ما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha