کد خبر 243861
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

با اعلام مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان:

انفجار مواد محترقه در اصفهان منجر به فوت ۵ نفر شد

انفجار مواد محترقه در اصفهان منجر به فوت ۵ نفر شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از فوت پنج نفر در این استان بر اثر انفجار مواد محترقه خبرداد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه همواره در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال با حوادثی که منجر به فوت و یا مصدومیت تعدادی از هموطنان می‌شود مواجه هستیم، اظهار داشت: متأسفانه سال جاری نیز شاهد انتشار اخباری در مورد آسیب دیدن تعدادی از هموطنان بر اثر حوادث ناشی از مواد منفجره و محترقه بوده ایم.

وی ادامه داد: در یازده ماهه سال جاری پنج نفر (همگی مرد) به دنبال انفجار مواد منفجره و محترقه در استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان افزود: لازم به ذکر است افراد فوت شده بر اثر انفجار مواد منفجره و محترقه در سنین جوانی و نوجوانی قرار داشته اند.

فیروزبخت خاطرنشان کرد: افراد در تماس با مواد محترقه و منفجره با مکانیسم‌های متعددی دچار آسیب می‌شوند؛ آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار و.. باشد که متأسفانه باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، سوختگی‌های وسیع، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی و … می‌شود.

وی افزود: آسیب‌های روانی ناشی از استرس وارده به افراد یکی دیگر از این نوع صدمات است که امیدواریم با رعایت حقوق یکدیگر و اجتناب از رفتارهای پرمخاطره، شاهد پایان سالی آرام، ایمن و بسیار کم خطرتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha