کد خبر 243826
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

بشریت باید به شکل یکپارچه علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل اقدام کند

بشریت باید به شکل یکپارچه علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل اقدام کند

رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در دیدار با جوانان در استانبول به حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و گفت: بشریت باید به شکل یکپارچه علیه سیاست نسل‌کشی اسرائیل اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این سخنرانی خود تصریح کرد: حتی ذکر اسم در کنار دولت نتانیاهو به خودی خود مجازاتی سنگین دارد و شرم آور است.

او خاطرنشان کرد: حماس قطعاً چنین گروهی نیست که ادعا می‌کنند. برعکس، این یک جنبش مقاومتی است که به قیمت جان از میهن و سرزمین خود دفاع می‌کند.

اردوغان تاکید کرد: دولت اسرائیل که به نام صهیونیسم کودکان و زنان را قتل عام می‌کند و بی‌گناهانی را که هیچ امکانی برای دفاع از خود ندارند، سرکوب می‌کند، مانند همه ظالمان بزرگ، ترسو است.

او همچنین با بیان اینکه کابینه رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک قاتل است، ادامه داد: دولت‌های آمریکایی و اروپایی که اسرائیل را تشویق و حمایت کردند به عنوان حامیان قاتلان زنان و کودکان در تاریخ ثبت شده‌اند.

اردوغان تصریح کرد: با همه طرف‌ها ملاقات می‌کنیم تا وحدت بین برادران فلسطینی خود را تضمین کنیم.

او اظهار داشت: ما با قلب، زبان و دست خود تمام تلاش خود را برای پایان دادن به کشتار غزه و ظلم در فلسطین به کار می‌گیریم، بدون اینکه در مقابل هیچ تهدیدی سر فرود بیاوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha