کد خبر 243763
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیک در بنیاد شهید

فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیک در بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید باید مسئولیت‌های عمومی را ترویج دهد. بنیاد در سال‌های گذشته به یک مرکز خدمت رسانی تبدیل شده بود که با تلاش‌های رئیس جمهور در دو سال گذشته این مورد تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛  امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ۱۸ اسفند خاظر نشان شد: پیروزی انقلاب و پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس مقابل دشمنان این ملت با روحیه‌ای به جر ایستادگی میسر نمی‌شد.

وی ادامه داد: قدرت‌هایی که امروزه ضعیف شدند در ایام پیروزی انقلاب اسلامی فاتحان دنیا بودند و با تمام قوا از رژیم استبدادی حمایت می‌کردند اما مردم با پیروی از امام بر آن‌ها پیروز شدند. دوره زرینی را ملت ایران تجربه کرد که در دوران دفاع مقدس به اوج خودش رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: فداکاری برای خاک و وطن ارزشمند است اما آن چیزی که عزت می‌دهد ارزش‌های الهی و ایستادگی برابر ظلم است.
وی با اشاره به مسئولیت بنیاد شهید، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که یاد و نام شهدا را زنده نگه دارید و حکمتی که این جمله دارد این است که باید روش شهدا را زنده نگه داریم.امروز دو وظیفه بزرگ پیش روی ماست، اول تکریم خانواده ایثار و شهادت و دوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هم تکریم خانواده ایثار و شهادت امری عمومی است، افزود: بنیاد شهید صرفاً به یک سازمان خدماتی تبدیل شده بود، اما در دولت سیزدهم بر اساس بیانات امامین انقلاب، قانون‌های اولیه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به این نقاط شکاف پی بردیم و تلاش بر آن شد تا با بازطراحی مجموعه فعالیت‌ها، ساختار و خدمات بتوانیم تا حدی به ریل اصلی مورد نظر امامین انقلاب بازگردیم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید طی ۲ سال گذشته پرداخت و گفت: طی این دو سال همه تلاش ما بر آن بوده که بتوانیم نهادی راهبردی و تمدن ساز و بیمه کننده آینده انقلاب اسلامی را مطابق با رویکرد مورد نظر امامین انقلاب ایجاد کنیم. در این مسیر لازم بود ابتدا یک آگاهی بخشی عمومی اتفاق بیفتد و تلاش شد که جایگاه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود. تشکیلات شورای مشاورین اجرایی ایثارگران در تمام دستگاه‌های اجرایی تقویت شد در این مدت از دستگاه‌های مختلف وظایفی که باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهند، کار انجام دهند گزارش کار مطالبه شد که این گزارشات برای عالی ترین مقامات اجرایی کشور ارسال شد.

وی افزود: بنده مأمور شدم تا قانون‌های اولیه را شناسایی و مجموعه فعالیت‌ها را باز طراحی کنم و طی این دو سال تلاش ما همین بوده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: تلاش شد که شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت بشود. در طی سه سال گذشته بعضی از دستگاه‌ها عملکرد مطلوبی داشتند و برخی عملکرد خوبی نداشتند.تلاش ما این شد که تمامی دستگاه‌ها با جلسات متعدد بر انجام رسالت بنیاد شهید تمرکز شود.وی ادامه داد: در طی دو سال گذشته در بخش‌هایی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشتیم.یکپارچه سازی خدمات در بنیاد شهید باید رخ می‌داد، در بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام زیرساخت ها الکترونیکی شده است. اگر عزیزی می‌خواهد خدمتی را دریافت کند، می‌تواند با خدمت الکترونیک آن را دریافت کند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه سیاست مردمی سازی و واگذاری امور به مردم به عنوان سیاست اصلی در بنیاد شهید مورد توجه قرار گرفته است، به اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید در زمینه مردمی سازی امور اشاره و عنوان کرد: تعداد زیادی تشکل در حوزه ایثار و شهادت داریم تلاش کردیم که با ۱۳۰ تشکل در این زمینه و همچنین تعداد زیادی از نخبگان فعال در این حوزه ارتباط بگیریم و این عزیزان در حال جایگزین شدن با نظام دولتی در ارایه خدمات هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نهایت عنوان کرد: امیدوارم با دعای خیر شهدا به عنوان خادمان مقبول قرار بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha