کد خبر 243672
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

طرح آمایش و توسعه زرندیه بروزرسانی می‌شود

طرح آمایش و توسعه زرندیه بروزرسانی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سازمان برنامه و بودجه طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و بروزرسانی می شود.

به گزارش گروه استان های حیات،  داوود منظور پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان زرندیه در سالن ورزشی شهر زاویه از توابع این شهرستان اظهار کرد: طرح های مهمی در سطح استان مرکزی در حال اجراست و بخشی از آنها در زرندیه بطور خاص اجرایی شده و اولویت دولت اتمام پروژه های نیمه تمام به ویژه طرح های با عمر دو الی سه دهه است تا مردم شیرینی آنها را بچشند و پرهیز از تعریف پروژه جدید در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه اولویت های توسعه در ساوه و زرندیه بهسازی و توسعه راههای مواصلاتی قبل از هر اجرای هر طرح دیگری است، تصریح کرد: ساوه و زرندیه دروازه ورودی به پایتخت و خروجی به سمت سایر استان های کشور هستند که باید از بهترین امکانات به لحاظ محورهای مواصلاتی برخوردار شوند. جمعیت بالا و رو به رشد زرندیه و ساوه نیازمند برخورداری از زیرساخت هاست. افتتاح زیرگذر پرندک از پروژه های مهم و جزو طرح های با عمر بالا بود که افتتاح و موجب کاهش تلفات جاده ای شد.

معاون رییس جمهور گفت: تلفات جاده ای در کشور آمار قابل قبولی ندارد و قریب به ۲۰ هزار نفر است. تمرکز دولت اصلاح نقاط حادثه خیز است و تلاش خواهیم کرد سال آینده بخشی از این نقاط را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: زرندیه یکی از قطب های صنعتی استان مرکزی است و بدلیل توسعه صنعت در این شهرستان بیکاری در منطقه مدیریت شده و به کمترین نرخ بیکاری رسیده است.

منظور گفت: نرخ بیکاری کشور ۷.۶ است اما در استان مرکزی این میزان حدود ۶ درصد است که مرهون میزان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

منظور بیان کرد: تامین سرمایه در گردش و برطرف کردن موانع توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی موجب پویایی صنعت منطقه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز زرندیه قطب کشاورزی است و به دلیل تنش آبی باید روش های جدید کشاورزی به ویژه کشت گلخانه ای عملیاتی و در حوزه کشاورزی صنعتی حرکت شود. طرح های توسعه کشاورزی صنعتی و با نیاز آبی کمتر باید در زرندیه تقویت شود.

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات درمان و سلامت نیز احداث بیمارستان های جدید و جایگزین، در اولویت دولت است، امیدواریم شاخص تخت بیمارستانی و سایر شاخص های سلامت به بالاتر از متوسط کشوری برسد. 

وی افزود: در سال های گذشته ساوه و زرندیه به مجموعه مراکز دانشگاهی کشور افزوده شدند و باید به کانون های اصلی آموزش عالی کشور تبدیل شده و در این میان از ظرفیت همسایگی تهران استفاده کنند. هم‌چنین ظرفیت دانشکده های پزشکی و پرستاری در ساوه و زرندیه باید توسعه یابد. در حوزه فرهنگی نیز به دلیل تاریخی بودن و مراکز فرهنگی متعدد از ظرفیت های متعددی برخوردار هستند.

معاون رییس جمهور افزود: در سازمان برنامه و بودجه طرح آمایش و توسعه شهرستان زرندیه مورد بازنگری قرار می گیرد و بروزرسانی می شود و تلاش خواهیم کرد محورهای بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار و ....در پنج سال آینده ارتقا یابد. 

وی با بیان اینکه معتقدیم شهرستان زرندیه متناسب با ظرفیت های خود مورد توجه قرار نگرفته است، تاکید کرد: بهداشت، درمان، آموزش و  راههای مواصلاتی از اجزای اصلی این طرح آمایش و توسعه شهرستان است.

وی گفت: اتصال بین مامونیه و بزرگراه ساوه یکی از طرح هایی است که باید اجرایی شود چرا که مسیر موجود غیراستاندارد است و تلفات جاده ای بالایی در بر دارد. باید تا پایان سال آینده تعریض و ایمن سازی آن با تامین اعتبار در دستور کار قرار گیرد. همچنین با تخصیص سهمیه قیر رایگان موضوع ساماندهی راههای روستایی و ایمن سازی نیز در دستور کار است.

با حضور معاون رئیس جمهور بزرگترین زمین چمن مصنوعی استان مرکزی در شهر زاویه افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این زمین چمن پس از حدود ۲۰ سال انتظار با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در متراژ ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha