کد خبر 214707
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

معاون رییس جمهور: اولویت سازمان برنامه و بودجه رفع محرومیت‌زدایی در استان‌هاست

معاون رییس جمهور: اولویت سازمان برنامه و بودجه رفع محرومیت‌زدایی در استان‌هاست

 معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش دولت بر مساله شناسی درست و صحیح از مسائل کشور است و رفع محرومیت زدایی استان‌ها از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور به شمار می آید.

 به گزارش گروه استان های حیات؛ داود منظور روز پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هدف سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نهاد توسعه‌ای؛ شناسایی موانع توسعه و رفع یک به یک آنها در استان‌هاست.

وی با بیان اینکه استان‌ها در شتاب توسعه نیاز به برنامه‌های مدون توسعه‌ای دارند افزود: برنامه‌های پنج ساله، بودجه‌های سالانه، سندهای توسعه استانی و شهرستانی و سندهای آمایش توسعه سرزمینی ظرفیت خوبی برای شتاب‌دهی به توسعه جامعه را دارند که سیاست کلی این برنامه‌ها در رفع محرومیت زدایی و عدالت محوری در جامعه است.

وی با بیان اینکه استان‌ها در خط مقدم خدمت رسانی به کشور هستند افزود: هدف برنامه و بودجه کشور در توسعه خدمت با محوریت ایجاد اشتغال است و ‌از این رو نقش موثری در تکمیل طرح‌های زیرساختی و خدمات عمومی ایفا می‌کند.
منظور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه آذربایجان‌غربی افزود: این استان ظرفیت تبدیل به قطب ترانزیتی، قطب کشاورزی و قطب معدنی کشور را دارد و این موضوع می‌تواند موجب توسعه استانی و شتاب در توسعه منطقه‌ای باشد.
معاون رییس جمهور در خصوص ظرفیت معادن این استان گفت: طبق پیش‌بینی قانون معادن باید ۳۰ درصد درآمد معادن برای توسعه معدن‌ها به استان برگردد که متاسفانه این قانون مغفول مانده است و درصدد احیا این موضوع هستیم.
منظور با اشاره به نرخ بیکاری کشور گفت: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری به صورت چشمگیری کاهش داشته است و به عبارتی از نرخ ۹.۸ درصدی تحویل گرفتیم و امروز این عدد به ۸.۲ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: شاخص ۶ درصد نرخ بیکاری در جهان طبیعی است که درصدد رسیدن به این رقم هستیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه به آذربایجان‌غربی ضمن افتتاح پروژه‌های هفته دولت از مرز تمرچیین نیز بازدید خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha